Getting into the spirit.

Hur mycket jag än försökte, var det omöjligt att inte ryckas med av bröllopsstämningen. Vacker klänning, astråkig ceremoni, men framför allt, lycka och kärlek hos brudparet.

Blev tvungen att rota igenom våra bröllopsbilder. Nu har vi varit gifta i 2 1/2 år, men den dagen glömmer jag aldrig. Kräkframkallande? Absolut. Dock är det den bästa dagen i mitt liv (Eddie är det bästa som har hänt mig, men dagen han föddes var rätt jävla dålig!). Delar med mig av vår lycka....


Jag hade inte tränat på att sitta i bil med underkjolen, den for direkt upp över huvudet, en av tärnorna fick sitta och trycka ner den!


Från vänster: Tärnorna Lauren och Pip, jag, Rob och Best Man Colin. Ja, Colin är så där lång. 2.08 om jag inte missminner mig.


Den här bilden beskriver dagen helt perfekt.


Min klänning kostade £9.56 från eBay (spenderade dock £150 på att göra om ryggen och ta bort axelband), buketten gjorde jag själv. Pip gjorde hårbandet. Vi hade samma halsband och örhängen alla tre. Jag gjorde min egen makeup och hår (tog inte så lång tid, hade ju inget!)


Vi hade festen bara nån kilometer från rådhuset, så det kändes fånigt att hyra dyra bilar. Istället tyckte vi att det skulle vara kul att ta bussen. Det gjorde vi! Fick åka gratis! Det passade oss perfekt!


Jag bakade vår bröllopstårta själv, en liten hjärtformad chokladkaka med mochatopping, och sedan cupcakes med samma topping.


Legoparet köpte jag från ebay, man kunde kombinera dem för att få dem att likna oss!


Vi tränade i tre veckor på en helt koreograferad första dans. Halvvägs hoppade 10 st tjejer från dansskolan, plus brudtärnorna upp och hängde på, det var vår lilla överraskning till alla! Sången var Doing that thing you do från filmen That thing you do. Vi hade dessutom bytt om. Rob hade vit t-shirt och Levi's 501, jag hade en kort vit klänning (eBay) med 50-talstyllkjol. Han hade high top Converse, jag low top.



Kommentarer
tangirrl säger:

va fina bilder och vilken cool dans! Den finns inte på video månne ;)

2011-04-30 | 07:45:02
Bloggadress: http://orafflandemeningslosheter,blogg.se
Daeminimon säger:

Den gör det, men på min kompis fb-sida, så bara kompisar till henne kan se den! Ska kolla om hon har den sparad, så kan hon slänga upp den på Youtube! :D

2011-04-30 | 10:07:23
Bloggadress: http://mammaiengland.blogg.se/
Theresa säger:

Ser ut att ha varit en underbar dag! Snygg klänning, och brudparet i snygga tårtan (som såg gudomligt god ut också) var ju bara sååå läckert!!!

2011-05-01 | 10:02:08
Bloggadress: http://mammat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback