Who's your daddy, Kitty?

Alltså, vafan?! Hur pallar man att ha en dotter som det ser ut nu?

Åkte till H&M för att köpa present till en nybakt bebis vars mamma inte gillar rosa (jag gillar henne redan). Hittade lite fint unisex. På vägen ut såg jag några Hello Kitty-linnen. Åh, fina, och finns i flera färger också, kanske blir ett turkosprickigt till Eddie? Gick närmare, och såg bilden bättre.


Jaha, där ligger Kitty och fläker ut sig...

Jag måste sett ut som en idiot, stod bara där med munnen öppen i flera minuter innan jag kom mig för att ta en bild. Alltså, KÖPER folk sånt där till sina barn?! Från 1 år gammal, dessutom, helt jävla skandalöst!

Gick vidare till Zara, som hade lite fina ("tjej"-) shorts som jag tänkte köpa till Eddie till sommarn. Tittade då upp och såg den här:


Är du ful mår du dåligt.

Från 2 års ålder ska små flickor alltså lära sig att det är viktigt att vara fin, då mår man bättre än om man är ful. Ja, ni läste rätt. Den här t-shirten är i stl 2-3 years. Needless to say stampade jag ut utan att köpa de där jävla shortsen (som när jag såg storlekarna visade sig vara hotpants. Förmodligen för att matcha toppen ovan).

Är det så här att ha en dotter? Ska man sexa till henne från ettårsåldern? Ett år med rosa och puttjävlanutt, och sen BAAAM! ska man slampa upp henne, och tala om att nu måste hon vara fiiiiin, annars mår man ju inte bra.

Och sen måste jag ju undra, vad är det för jävla föräldrar som köper sånt här skit till sina 1-2-åringar?!

Kommentarer
Helena säger:

Jag såg ett "fint" plagg med en, antagligen, massa år på nacken. Det var en klänning (i stl 80) i glansigt leopardtyg. Märket var "Check me by Lindex Girls". Så mycket fel även om man bortser från plagget i sig. Lindex har (eller hade, det var den väldigt gamla loggan) en speciell tjej-avdelning, mer uttalat än bara färg och de har ett under märke som heter "Check me". Kolla in mig i min fina leopard-klänning. Suck.

2011-04-15 | 18:30:20
Theresa säger:

Hahaha, ja jag har köpt det linnet med Fläkande Kitty till min dotter! Dock såg jag det inte så utan jag såg bara "den-där-j*vla-Kitty" som min snart 4-åriga dotter älskar! Och bliigt var det och tänkte "scysst sommarlinne till henne som gillar Hello Kitty"...

Jag har innan hennes 2-års dag, köpt ett rosa plagg till henne, en klänning rosa klänning med vita döskallar, och klätt henne lite tufft könsneutralt, så gott det gick, men nu när hon får välja mer själv, är det rosa, lila, Hello Kitty och prinsessor! Hon har numera börjar snöa in på Superman och Spiderman, vilket jag tycker är lite kul! Däremot tycker jag sådär om att allt ska vara seriefigurer på i princip allt...

Den där t-shirten från Zara hade jag dock nekat henne, nån måtta får det vara!

2011-04-16 | 13:53:29
Bloggadress: http://mammat.blogg.se/
Daeminimon säger:

Grejen är, jag gillar också den där nedrans kissen i vanliga fall, men förstår verkligen inte varför hon ska behöva ligga i bikini så där. Hos mig smakar det illa.

2011-04-16 | 14:08:41
Bloggadress: http://mammaiengland.blogg.se/
Pernilla säger:

Jag har aldrig sett det så detaljerande ingående som du, mer än att det är så himla antingen eller vad gäller kläder.

-Det där med slutty-Kitty är ju förskräckligt likaså tischa-budskapet. Kan inte barn bara få vara BARN?



Vad skönt att du öppnade mina ögon, så att jag också kan granska lite bättre..

2011-04-16 | 21:24:22
Bloggadress: http://wap.blogg.se/
Viola säger:

Fy vad osmakligt, särskilt den nedersta. men tro mig det börjar tidigare än så: Hittade en body på spädarnsavdelningen (för flickor givetvis) med texten ; does this diaper make my butt look big?

2011-04-17 | 12:42:39
Bloggadress: http://mummyfied.blogg.se/
Lina säger:

Usch, jag vill lägga mer ner och skrika av förtvivlan.

Jag länkade till ditt inlägg från min blogg. Jag hoppas det var okej? Säg till annars så tar jag bort det omedelbart.

Tyckte bara det var något folk borde se.

2011-04-17 | 17:21:16
Bloggadress: http://ladylinas.blogg.se/
Nike säger:

Vet du om att det ligger en reklamruta det står "Glassmiaskinexperimentet" över halva ditt inlägg, så att det blir oläsbart? Den går inte att klicka bort och varje gång man för muspekaren över den startar ett videoklipp. Synd på ett inlägg som verkar intressant (från det lilla jag kan se.)

2011-04-17 | 18:08:36
Bloggadress: http://www.bokmalande.wordpress.com
Daeminimon säger:

Oj! Har någon annan problem med reklamrutor? Jag kör ju med Firefox och adblock. Ingen har nämnt det hittills, kanske är det något nytt?

2011-04-17 | 20:39:59
Bloggadress: http://mammaiengland.blogg.se/
Pernilla säger:

Nope -inte jag.

kan läsa ALLT utan reklamavbrott!

2011-04-17 | 21:33:21
Bloggadress: http://wap.blogg.se/
Nike säger:

Sv: Firefox. (Den här gången när jag klickade in fanns det däremot ingen reklam här. Freak-grej?)

2011-04-18 | 00:55:52
Bloggadress: http://www.bokmalande.wordpress.com
emilia säger:

Japp, den där rutan ligger i vägen för mig också.

2011-04-18 | 13:52:16
Pernilla säger:

Var har du tagit vägen?

Du tillhör ju min dagliga internet-runda och nu äre ÖKEN på bloggarfronten!

Kram

2011-04-21 | 16:04:25
Bloggadress: http://wap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback