Novelty Factor?

Sitter här medans Eddie tuppar, och funderar litegrann...

Jag vet att Sajten-Som-Inte-Bör-Nämnas inte representerar det svenska folket (åtminstone hoppas jag inte att den gör det!), men pojkar-och-rosa-diskussionen har ändå satt kugghjulen i rörelse...

Könsroller är stora i England. Pojkar har blått, leker med bilar och busar runt, och flickor har rosa, leker med dockor och pysslar. Så "har det alltid varit". Nog har jag oroat mig över hur Eddie framstår hos folk vi träffar, då jag vägrar anpassa mig efter detta. MEN...

Förutom ett par kommentarer om Hello Kitty-mössan har vi enbart fått positiva kommentarer om hur Eddie är klädd. Var vi än går är det någon som säger att de blir så glada av att se honom och hans härliga färgglada kläder. Ett par kompisar med pojkar i samma ålder har gått och köpt likadana, eller liknande grejer (House of Fraser har en liten Polar o. Pyret!!!!!!!). Detta är ett litet urval av de kläder Eddie har...













Jag tycker inte att det är på något vis extremt. Fina, praktiska och färgglada kläder. Vissa ÄR ju tillochmed typiskt "pojkiga"...

Kanske är det dock just för att han är så ovanlig här som vi får en så positiv respons. Just att det är så "unheard of". Eddie är väl lite av en novelty... Men vet ni vad, om det får någon annan att upptäcka en värld bortom blått och rosa, då är jag tamigtusan nöjd med det!

I Sverige är det väl lite mer vanligt. Kanske är det därför det ses som ett "hot" av de som vill upprätthålla nån löjlig Status Quo. Kanske borde de flytta till England, då blir de nog nöjda...

Sen borde jag ju inte ens sitta här och filosofera... Borde istället packa och göra klart inför ikväll. Klockan 21 ikväll återvänder jag nämligen till burleskscenen... Nervös? Ja för fan! Nu är ju burleskvärlden underbart accepterande, men nog fan bävar jag lite inför att visa upp stretchmarksen... Förhoppningsvis blir folk så distraherade av mina magnifika amningstuttar att de inte ens ser dem! :D

Aaaaaah, det här med att bo i radhus!!! Granntjejerna bråkar just nu så att Eddie har vaknat! Wish me luck!

Kommentarer
LADY DAHMER säger:

japp! hm! de fanns i ljusrosa också!

2011-02-19 | 09:04:35
Maiden säger:

Massa superfina kläder är allt jag ser! :-) Men så e jag ju åxå en "genus-nörd!.... Å faktiskt så har min Ingrid fem månader både den blå bodyn med valen på och den gröna pyjamasen!! :-) Alltså BARN kläder!! :-)

2011-02-23 | 10:53:27
Bloggadress: http://maidens.nu
Daeminimon säger:

Hade vi råd skulle Eddie nog bara ha P o.P! Älskart! Önskar att jag hade köpt de orangerandiga byxorna i en storlek till, de var typ det finaste, men satt som korvskinn på slutet!

Gröna overallen har vi inte som pyjamas, den får vara sparkdräkt! Vi använder oftast presenter vi inte är så förtjusta i som pyjamas, så används de också! ;) Den gröna overallen ersatte den bruna med taxarna... Undrar om det finns någon ny som kan ersätta denna... :)

2011-02-23 | 13:07:00
Bloggadress: http://mammaiengland.blogg.se/
Emelie - Pricken säger:

Shiit vilken söt bebis du har! :')

2011-02-25 | 10:11:45
Bloggadress: http://pyretopricken.blogspot.com/
Daeminimon säger:

Ja, jag tror vi behåller honom! ;)

2011-02-25 | 22:53:24
Bloggadress: http://mammaiengland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback