Get your tits out for the lads....

Så... Miranda Kerr la upp en bild på Twitter där hon ammar nye sonen Flynn (sjukt bra namn btw), och England förfäras. Inte helt oväntat. Mindre väntat var väl att svenskar skulle reagera. Hör jag en till person föreslå att "man kan väl gå in på en toalett och amma?" så skriker jag. Innan du säger något så ärkepuckat, tänk efter. Skulle DU äta din lunch på en offentlig toalett? Inte? Så varför förväntar du dig att bebisar ska göra det då?

Sen så kommer jag ju att tänka på Amningsrummen här i England. På Trafford Centre finns ett amningsrum, förvisso vid toaletterna så jag vägrar gå dit av ren princip, men det har en skylt med en bild liknande den internationella amningssymbolen, en kontur av en ammande mamma. På Arndale Centre har amningsrummet en skylt. Med en nappflaska. Quite.

Många bloggare har skrivit (bättre än mig) om hela ideen med att man som ammande mamma skulle vilja "visa upp sig". Hur jävla sexigt är det med amningsbröst?! Jag är burleskartist, jag vet i vilka sammanhang tuttar är sexiga. Droppandes mjölk, sträckmärkta, ådriga med en unge hängandes från dem är INTE ett av dessa sammanghang *lovar*. Missförstå mig inte, jag tycker att amning är bland det vackraste man kan göra, och ser alltid till att le uppmuntrande de få gånger jag ser en ammande kvinna här, men sexigt är det tammefan inte.

Min favoritbloggare har lagt upp några otroligt fina amningsbilder, väl värda en titt (tit, geddit? Haha). Mina är inte lika underbara, men de betyder mycket för mig. Den första ger bild till uttrycket "mjölkkoma"



Sexiga pattar eller?!

Den andra tycker jag bara visar hur underbart mysigt amning kan vara...



Och med den bilden avslutar jag och går och visar upp mig ammar.

Kommentarer
sandlådan säger:

Mysbilder! Jag är lite för feg för att lägga upp den, men jag har en filmsnutt från när stora dottern var pyttis där hon skriker som en toooook, och sen hugger fast i tutten och blir knäpptyst och nöjd.

2011-01-31 | 12:33:10
Bloggadress: http://sandlada.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback