Monday, lovely Monday

Fördelen med mammaledighet? Man vill inte bara dö på Måndag morgon. Våra måndagar är ganska härliga nuförtiden. Uppe vid halv åtta, frukost (smoothie till mig, bröstmjölk till Eddie). Sen tuppar han vid halv tio i någon timme, så jag kan sätta igång en tvätt och klä på mig. Efter lunch går vi till amningsgruppen. Så här mysig var promenaden:


Amning är så himla ovanligt här, det är skittråkigt. Gruppen jag går till är dock väldigt mysig, supertrevliga tjejer och goa bebbar. Det är skönt att ha någon att prata med om amning och eventuella problem, även om jag till och med där sticker ut litegrann. Någon frågade idag hur länge jag planerar att amma, och höll på att ramla av stolen när jag sa att jag hoppas det kommer lösa sig naturligt vid två- två och ett halvt. Hade lika gärna kunnat säga tjugotvå...

Sen vi kom hem har vi hunnit med att pussa på pappa som kom hem från jobbet, prata med mormor på Skype (är fortfarande chockad att de lyckats sätta upp det...), och väntar nu på kaffe innan tvätthäng och wokgörande. Kvällen avrundas med ANTM, det är skönt att få känna sig smart så där fram på kvällskvisten...

Dagens outfit:
Mössa: Lundmyr of Sweden
Munkjacka: American Apparel
Sparkdräkt: Småfolk
Strumpor: Mammas gamla lovikasockar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback