"Pojkar kan ju inte läsa om prinsessor"

Nähä? Vad händer dårå? Snoppen ramlar av? Han "blir" bög? Skönt att höra att flickor iallafall kan läsa om riddare och drakar (det behövs väl någon att tvätta svavlet ur rustningen...). Suck.

Konversationen kom sig genom att jag pratade med en vän om att jag behöver en present till en tre-åring, men inte ville fastna i bil-, boll- eller pickadollfällan. Då rekommenderades det böcker. Könstypiska sådana. Detta var strax efter vi konstaterat att Eddie har samma byxor som hennes dotter. Stackarn blir väl bög då (För den som undrar över bögtjatet kommer inspirationen härifrån). Grejen är att detta är en jävligt smart tjej, det är bara så inpräntat här. Vet inte hur många gånger jag fått höra att Eddies kläder är "out there", "quirky" och så vidare, och då pratar vi P o.P, Lindex (Jehova, Jehova, Jehova!) och Småfolk, typ.

Gick på dansen igår, första gången på 10 månader! Härligt, men gav även upphov till en annan av mina "pet hates". "Jaha, sitter Rob barnvakt?" Va? Alltså... Va? Vadå barnvakt? Han är ju Eddies pappa, då sitter man väl inte barnvakt? Det låter ju som nåt kinky rollspel, maken spelar barnvakten och man själv den uttråkade hemmafrun... Om han sitter barnvakt, betyder det då att jag sitter barnvakt också? Eller är det "mitt" barn?! Bör jag betala Rob? Bör jag kräva betalt själv? Skulle du betala för att den här skulle barnvakta din onge?!



Sen blev ju allt fel, Eddie hade blivit ledsen, och Rob blir stressad, och då blir det kortslutning och han får liksom inte till det med lugnandet. Så när jag kom hem blev det tröst, och då kläcker herrn ur sig att vi kan nog inte gå och se Russell Howard nästa vecka, Eddie är ju så beroende av mig. Ja, han är beroende av mig, men nån gång MÅSTE vi ju gå ut. Han ska ju börja på dagis om tre månader, det vore nog bra om vi har lämnat honom iallafall EN gång innan dess... Sen är ju Sheryl (barnvakten) även dagisföreståndare, så jag har en känsla av att hon kan hantera en ledsen och övertrött unge, om det kommer till den kritan.

Så imorse var jag sur, och vände bort huvudet från hejdå-pussen. Moget, Anna. Nämenserruatt om man borde växa upp och så där då...

Nu: Påklädning (Eddie ligger fortfarande och myser i nattlinne), och iväg på babymassage, sedan mammalunch. Lite gnäll till din cheesecake?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback