Sunkmamma

Första veckorna med Eddie hade jag alltid en trasa/handduk/wipe till hands för de där söta små kräkningarna. Sen kom jag på att ärmen på min pyjamas funkar precis lika bra. Visst, jag går ofta runt och luktar kräks, men å andra sidan går jag inte ut i pyjamas (...särskilt ofta....). Jag trivs ganska bra med att vara lite så där mysigt sunkig. Jag undrar om andra tycker det är lika mysigt?

Här är klockan elva, och så här ser sonen ut än så länge...


(Fotografen har återigen glömt att tuttarna är ett par kupstorlekar större, har liksom inte ETT kort med en tisse i nedre hörnet...).

Kan ju säga att Eddie gjorde succé på babymassagen igår, när han anlände i nattlinne (sovsärk frå P o.P, men den är för liten för att knäppa, så nu är den ett nattlinne istället), komplett med matchande mössa!

Inatt blev vi bekanta med nattskräcksfenomenet. Det var lite kul så där. Alltså, kul som i "får jag inte sova i två sammanhängande timmar så hoppar jag ut genom fönstret". Stackars unge, det var inte gnällgråten som kan lösas med napp/kram/tutte, det var en rädd och ledsen gråt. Fram till klockan sju, då var det "Koo! Gurgel gurgel" helt plötsligt. Han fick jobba lite med pappa medans mamma satt på soffan i ett töcken i tio minuter...


Idag ska vi nog bara slumma på soffan (sitter och skäms, det är hur fint som helst ute...). Upptäckte just Ketchupmamman, så det blir nog lite sträckläsning om herrn tillåter!

Kommentarer
Anonym säger:

hej, du kommenterade mitt inlägg på familjliv.se och sa att du kunde hjälpa mig angående pengar och barn, då jag bor i england..

så jag hoppas verkligen att du kan skicka ett mejl till mig med allt du vet,

Skulle uppskattas enormt!

Kram

2011-01-28 | 15:38:41
Daeminimon säger:

Det råd jag kan ge är att omedelbums söka upp 1. Närmsta SureStartcenter ( http://childrenscentresfinder.direct.gov.uk/childrenscentresfinder/ ), de är superbra på att ge råd vad gäller barn, och vilken hjälp som finns att få. 2. Närmsta Citizens Advice Bureau ( http://www.citizensadvice.org.uk/ ), som är en rådgivningsservice vad gäller bidrag etc. Får du svenskt eller engelskt studiebidrag? Kontakta isåfall antingen CSN eller Student Support (där du ansökte om studielån), de kan också ge råd. Jag skulle även prata med studentrådgivningen på skolan, jag kan nästan garantera att det inte är första gången de hör talas om en sån här situation. Är du inskriven på en vårdcentral? Kontakta isåfall dem också. Om inte bör du hitta en och skriva in dig. Jag skulle nog också ringa Försäkringskassan/Skattemyndigheten i Sverige och fråga vad de kan ge för råd, återigen tror jag inte att du är den första. Inboxa gärna på FL om du vill, kan inte maila dig då din tråd är anonym. Kram

2011-01-28 | 16:15:13
Bloggadress: http://mammaiengland.blogg.se/
sandlådan säger:

Hahaha! Känner igen det där med att upptäcka en tutte som tittar fram i ett antal foton. :-P Din var ju påklädd i alla fall, men jag har hittat konstiga spretande bruna nyammade bröstvårtor som smygit sig med på bild... :-P Tur att man har digitalkamera numera så man inte skickar alla såna bilder på framkallning. ;-)

2011-01-31 | 12:00:54
Bloggadress: http://sandlada.blogg.se/
Daeminimon säger:

Haha, visst är det snyggt?!

2011-01-31 | 17:03:59
Bloggadress: http://mammaiengland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback