Milstolpar.

Ätit på dagis- Check.
Somnat på dagis- Check.
Antal tårar (från Eddie) under inskolningen- 0.
Det här fixar vi, hörni.
Idag är han där på eftermiddagspass, så vi hinner med god lunch med kollegor, och nussa nybakt bebis! Min blivande kollega har en 6-veckors som jag inte träffat än. Hon skulle ha fått bebis en vecka efter att vi fick Eddie, men fick sent missfall i v16, så är så otroligt glad för hennes skull!
Maken jobbade på hästkapplöpning i lördags, och fixade biljett till mig och Eddie, så vi åkte också dit ett par timmar. Eddie fick köra skåpbil med pappa:
Stora ungen...


Tut tut!

Börjar även bli mer och mer stadig vad gäller att stå själv nu. Det såg vi när vi var på lekcenter...
Starka benen.

Fan vad det blir Leffe-inlägg nu alltså. Kan ingen slänga in nån dum könsroll så jag kan skriva något mer meningsfullt?!



Kommentarer
Sandra säger:

Hej! Hittade din blogg via Lady Dahmer (tror jag det var). Blev nyfiken sa har suttit och last lite. Bor sjalv i England, Manchester, ar dock inte mamma annu. Det far vanta tills jag pluggat klart. En fraga som du garna far svara pa om du kanner for det: Var det sjalvklart fran borjan att ni skulle bo i England nar ni fick barn? Overvagde ni nagonsin att flytta till Sverige istallet?

Intressant att hora hur andra tanker om fordelar/nackdelar osv med "Sverige vs England" :) /Sandra

2011-06-04 | 14:29:28
Bloggadress: http://shenanigans.blogg.se/
Sandra säger:

Hej igen! Kul att du svarade. Bor i Castlefield, ca 10 min promenad från Beetham Tower, så det är ganska nära stan. Flyttade hit förra julen, så ganska precis 1,5 år nu. Vart bor ni någonstans? Även om vi inte planerar för barn för tillfället kan jag ändå inte låta bli att fundera på hur det är rent praktiskt att få barn i England. Har egentligen ingen större koll på hur det fungerar i Sverige heller om jag ska vara ärlig, men tänker på föräldraledighet bland annat, det skiljer väl ganska mycket där på reglerna i Sverige och England? Iallafall när det gäller pappaledighet?

Ett tips för att lära sig svenska är Rosetta Stone, om han inte redan använder det? :)

2011-06-06 | 16:27:01
Bloggadress: http://shenanigans.blogg.se/
Sandra säger:

Jaha, jag pluggar i Salford. Just nu är det ledigt för sommaren men i vanliga fall pluggar jag vid Salford Uni. Bodde även i Salford innan vi flyttade hit.

Just det, jag hörde att det skulle ändras. Trodde att det var senare det skulle ändras dock. Vet du hur länge det har ändrats till? En månad måste gå himla fort när man har en nyfödd att ta hand om? :)

Rosetta Stone verkar riktigt bra. Tydligen är det en liknande metod som när man lär sig att prata när man är liten. Det är mycket bilder och allting är på svenska, men knappt någon grammatik utan mer fokus på att prata och förstå. Vi fuskade faktiskt lite och laddade ner programmet gratis. Men det verkar vara mycket lärande för pengarna även om man köper!

2011-06-07 | 23:22:27
Bloggadress: http://shenanigans.blogg.se/
Emma säger:

Angående de sista raderna i ditt inlägg: jo jag hade tänkt kommentera att på bilden i inlägget ovanför så har han väl en hello kitty pyjamas på sig, är det inte lite tjejigt? Så nu kan du ju skriva ihop något om det ;)

2011-06-16 | 21:59:33
Bloggadress: http://akeroe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback