Det går bra nu.

Här har man flyt. Har haft magont sen i tisdags, men skyllde på IBSen och kämpade på. Idag blev den dock outhärdlig, så fick åka hem från jobbet. Det blir heller inte bättre av att jag pajade magmusklerna under graviditeten (magen går fortfarande upp som en pyramid om jag gör en sit-up), eftersom det gjorde att jag inte fick åt mig andan ordentligt. Messade mamma för råd, och hon sa "ring doktorn". Sagt och gjort. Där sa de "kom direkt", vilket aldrig har hänt, så nu började jag bli lite orolig!

Lyckades grina fram vad problemet var, och han klämde och lyssnade. Förväntade mig att han skulle säga att det var ju bara IBSen som spökade, gå hem och skärp dig, typ. Men nej. Tre alternativ. 1. Magkatarr, vilket under omständigheterna vore skönt. 2. Magsåret jag fick under graviditeten har kommit tillbaka. Mindre skönt. 3. Gallsten. Ammen asså, näe?! Palla gallsten, liksom....

Blev hemskickad med recept på Omeprazole och paracetamol/kodein, och en stark förmaning att blir det värre åker jag till akuten.

Så sen dess har jag legat här på soffan, och tyckt allmänt synd om mig själv. Har inte heller ätit ordentligt sen i tisdags, så varierar mellan apont och aphungrig. Kul värre.

Också: The awkward moment när man upptäcker att exet som tyckte psykisk och ibland även fysisk mobbing var helt okej sjunger numer i ett band med "feministiska värderingar". Jojo.

Kommentarer
Sofie - Mamma till två små säger:

Men usch din stackare.. det där lät inget kul alls inte...



Krya på dig!

2011-11-11 | 09:13:17
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Linda säger:

Men vännen då, alltid är det nått inte sant? Men ta det lugnt i helgen nu då, säg till mannen att han ska ta hand om dig, du måste bli frisk så du kan åka till Sverige!

2011-11-11 | 13:16:00
Familjen Toad säger:

Krya på dig!!

2011-11-11 | 15:27:02
Bloggadress: http://audhumble.se
Daeminimon säger:

Tack hörni! Sjukt oflyt just nu! Mår väl lite bättre idag, men samvetet har kickat in istället, att lämna barnet på dagis långa dagar för att man själv ligger på soffan och inte orkar... :S

2011-11-11 | 15:28:46
Bloggadress: http://mammaiengland.blogg.se/
Tünde Bondesson säger:

Krya på dig! Har gallsten själv så jag hoppas innerligt att det inte är det du har!

2011-11-11 | 21:14:38
Bloggadress: http://mammabondesson.wordpress.com
Emma säger:

Usch då krya på dig!

Ett litet tips som jag fick efter min första graviditet: Skippa sit upsen, de förvärrar "putmagen". Gör plankan istället, det hjälper magmusklerna att glida på plats igen.

2011-11-15 | 17:07:21
Bloggadress: http://emmasgarderob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback