Listigt

Ser på nyheter om den hemska motorvägskrashen här i England, så idag får det bli lättviktigt i bloggen. Lånar en lista av fina Audhumble:

Matvanor:

Bästa maträtt: Sovlaki på fläskkött, med ris och tzatziki. Intages helst i Sidari, Korfu.
Bästa efterätt: För mig är efterätt det bästa med hela måltiden... Det måste nog bli en Banoffee Pie, banan och kolasås är tammetusan svårslaget. Ooooh, och Marängsuiessen på Vassa Eggen. Unbefuckinglievable.
Bästa dryck: Pepsi Light. Älskart. Och kaffe med mycket mjölk.
Hatdryck och hatmaträtt: Gillar varken öl eller whiskey. Maträtt vore allt med svamp, gröna ärtor och mögelost.
Bästa alkoholdryck: När jag dricker alkohol dricker jag cider. Engelsk sådan.
Använder du smör på smörgåsen? Naturligtvis. Är det en smörgås annars?!
Smågodis eller färdiga påsar: Svensk lösgodis är svårslaget, men inte tackar jag nej om jag får en färdig påse!
Bästa soppan: Tomat och chili, men en klump mozzarella som får smälta i skålen.
Favoritglass: Herr Ben och Herr Jerry är två goda vänner.
Shoppingvanor:
Hur mycket shoppar du för varje månad? Alldeles för mycket. Numer blir det mest till Eddie dock, inge kul att shoppa till mig själv längre!
Har du mer skor än kläder? Nej, men jag har runt 75 par...
Favoritplagg: Ärligt? Mjukisbyxor, linne och lurviga sockor...
Favoritfärg på kläder: Lila, grönt och svart.
Favoritfrisyr: Längre framtill än bak. Vad som kallades en Pob när Victoria Beckham hade den...
Bästa mönster: Prickigt.
Bästa accessoar: Använder sällan, men jag gillar vintage-smycken.
Underkläder: Alltid lika kul att handla, när man drar storlek 70-75 F...
Hatplagg: Byxor med låg midja.
Arbete, utbildning:
Jobbar eller pluggar du? Jobbar heltid.
Vad vill du bli? Trivs med det jag gör, men drömmen vore att jobba med amning och spädbarnsnäring på heltid.
Trivs du med ditt jobb/din utbildning? Ja, men vill gärna göra en Masters/PhD. Dr Collins, liksom...
Är lönen viktigast? Inte viktigast, men nog kommer det hjälpa i Februari när den ökar markant.
Lite allt möjligt:
Har du barn? Jorå. Världens bästa Eddie.
Älskar du någon? Eddie, Eddies pappa, min familj, terrieristen och ett par av mina vänner är väl de jag ÄLSKAR. Sedan finns det ju allt fler jag tycker mycket om.
Betyder familjen mycket för dig? Absolut.
Vart åker du helst på semester? Grekland, och Sverige såklart.
Bästa klimatet? Det blir nog Grekland igen!
Hemmafest eller krogen? Hemmafest. Gärna Fancy Dress, typ Halloween.

Kommentarer
Familjen Toad säger:

Ameeeh ååååh jag älskar ju också marängsviss. Hur kunde jag glömma det?



Det står säkert någonstans, men jag orkar inte söka. Vad jobbar du med?

2011-11-05 | 14:55:55
Bloggadress: http://audhumble.se
Daeminimon säger:

Jag är projektansvarig, vi leder projekt att göra med miljöaspekter och omgivning på våra bostadsområden (jobbar för en Housing Association, vi hyr ut bostäder, men not-for-profit, typ socialbostäder. Skitsvårt att förklara). Just nu jobbar vi till exempel med att se till att alla våra hyresgäster i hus ska få nya staket och grindar innan 2015, och i samband med det gör vi även förbättringar vad gäller grönområden, gränder etc. Jag är rätt färsk, bara haft den här rollen i 4 månader, men det är sjukt intressant, och jag får sätta gubbar på plats regelbundet, vilket aldrig är fel! ;)

2011-11-05 | 15:33:13
Bloggadress: http://mammaiengland.blogg.se/
Familjen Toad säger:

Oj! Låter kul. :)

2011-11-08 | 07:56:28
Bloggadress: http://audhumble.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback