Jag vann!

Mitt alldeles egna blogg-award! tack Audhumble! Man ska visst:
Länka tillbaka till den som gett mig utmärkelsen, svara på fem frågor samt skicka awarden vidare till fem bloggare som har färre än 100 läsare men förtjänar fler!

Varför började du blogga?
Jag har haft ett par bloggar tidigare. Jag bloggade lite hafsigt sådär om mig själv, mode och skönhet (väldigt unikt...) och ur hundarnas synvinkel. Sen var jag länge del av This Diary Will Change Your Life- gänget, där jag bloggade regelbundet om uppdragen, och livet i största allmänhet. Mamma har alltid sagt att jag skriver bra och roligt, så när Eddie kom så bestämde jag mig för att ta tag i det ordentligt. Jag försöker skriva så mycket jag kan om genus, och sedan vi halkade in på BLW blir det mycket om det, då det fortfarande är ganska ovanligt, och jag vill sprida det så mycket som möjligt (till alla mina 14 prenumeranter, haha!)

Vilka bloggar följer du?
Lady Dahmer och Ketchupmamman är de "stora" bloggarna jag följer. Nerdy Apple Bottom följer jag sedan My Son is Gay-inlägget. Hyperbole and a Half är typ den roligaste bloggen EVER, uppdateras dock alltför sällan! Audhumble, naturligtvis. Och så de nedan, såklart, härliga mammor som man liksom fått följa!

Vilka favoritfärger har du?
Jag älskar mörklila och grönt. Och den där underbara, rostiga, mörkorangea nyansen. Och hallonrosa. På Eddie blir det mycket lila, orange, rött, grönt och turkost.

Vilka favoritfilmer har du?
Jag är en sån jävulsk sucker för kostymdrama! Austen, Bronte, allt sånt! Psykologiska thrillers (jag gillar idéen av skräckfilmer, men jag har en fobi för avhuggna kroppsdelar, speciellt huvuden, så om jag inte är säker på att det inte förekommer, får jag skippa dom...), drama, och ja, jag älskar romantiska komedier. The Holiday, In her Shoes, dör på dom. Ibland vill man bara ha ren eskapism. Favoritfilmer inkluderar About Schmidt, The Bucket List, Up, Playing at Heart (Sex Lektioner i Kärlek heter den på svenska), Big Fish, Pride and Prejudice (miniserie. Whatevs.), Jane Eyre (samma där), Bridget Jones, Love Actually. I princip allt som Colin Firth är med i, faktiskt.

Vilket land drömmer du om att besöka?
Jag vill tillbaka till Grekland, speciellt Korfu. Vi var där på vår bröllopsresa, och jag älskade det. Speciellt maten! Amerikanska Södern (typ Savannah), Estland, Kambodja.

Skickar vidare till:

Lillgarden
En sötnos bekännelser
Riktig Lycka
Pernilla-Alldeles Lagomt Mammaledig (även om hon tagit en bloggpaus)
Trollfjord

I övriga superintressanta nyheter så har jag återigen en öroninflammation (trogna läsare vet att detta är ett återkommande moment i mitt liv). Ytterörat den här gången, så har fått en spray som ska in i örat. Sjukt obehagligt, men förhoppningsvis är jag tillbaka på jobbet på fredag... Eddie är på dagis till efter middagsluren idag, så jag kan få vila lite. Tjattrande barn+öronvärk= ingen snabb bättring!

Den BLW-vänliga maten ikväll blir fläskkarré, jasminris, grönsaker och gräddsås. Nom nom nom. Höstmat då den är som bäst!

Kommentarer
Sofie - Mamma till två små säger:

Men det är ju jag!

Får jag minsann ta och sätta mig ner och anteckna och fixa sen :)



Härlig mat ni ska ha.. Ris är verkligen super BLW-mat. Och nu äntligen så hamnar inte hälften på golvet längre... Ris är verkligen hemskt att städa upp.. :)

2011-10-13 | 14:51:58
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Daeminimon säger:

Ja, stärkelsen är inte att leka med när man ska göra rent! :D



Ikväll blev det Macaroni con Quorne, också en succé! :)



Och japp, det är du! ;)

2011-10-13 | 20:00:57
Bloggadress: http://mammaiengland.blogg.se/
Helena säger:

Nämen, där var ju jag! :-) Kruxet är bara att jag insett att jag inte följer så många bloggar och de jag följer har definitivt fler än 100 läsare. Ska se hur jag kan få ihop det där...



Hoppas öronen snart blir bättre. Vi har sjukstuga här också :-(

2011-10-14 | 07:34:37
Bloggadress: http://sotnosbekannelser.blogspot.com
Sofie - Mamma till två små säger:

Bulgur är oxå en kul grej att städa. Nästan bättre att låta vara till dagen efter och dammsuga upp ;) haha...



2011-10-14 | 09:20:07
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Daeminimon säger:

Helena- regler är till för att brytas...? ;)



Sofie- Ah, vi har ju en terrierist, så mat ligger sällan kvar till nästa dag- inte ens banan! :D

2011-10-14 | 17:13:20
Bloggadress: http://mammaiengland.blogg.se/
Sofie - Mamma till två små säger:

Vi har bara katt och den är rätt kräsen ;)



Sv: Då ska jag propsa på att Anna önskar sig banksaken.. eller att casper önskar den till jul :)



Måste ta tag i den där awaredn oxå ju! Varit ute i stort sett hela dan :)

2011-10-14 | 21:14:55
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Pernilla säger:

Hej! vi mår bra och tack för att du bryr dig. Blev varm i hjärtat!, har börjat blogga igen, fast på annan adress. Än sålänge är den under konstruktion :)

Hoppas ni har det prima! kramar

2011-10-15 | 12:46:26
Bloggadress: http://nutton.blogg.se/
Sofie - Mamma till två små säger:

Nu har jag fått tummen loss och antagit din lilla utmaning :)

2011-10-19 | 16:13:15
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback