Det får duga!

Sådär. Nu är nya designen klar för stunden. Inte på något vis perfekt, eftersom jag inte är kunnig inom kodskrivning, men den får fanken duga. Förhoppningsvis slipper vi reklamskiten från och med nu!

Jag är oändligt trött den här veckan (därav dåligt bloggande). Har varit på två heldagar dataträning, för att lära mig kartprogrammet vi använder på jobbet. 2x6 timmar kartskapande tar fan på krafterna. Lägg till mens, och en kollega som fullständigt suger musten ur en, och ni har en trött MammaiEngland!

Vi har inte tagit bort sidan på spjälsängen än. Igår och ikväll gick det bra med läggning, så vi avvaktar.Han har pumsat i sängen med oss ganska mycket på sistone också, så det känns lite väl mycket att ändra nu.

Hur gör ni med energitjuvar? Som jag nämnde ovan har vi en ny kollega som tar alla krafter av en. Jag orkar inte gå in alltför nära på några detaljer, men hur gör ni i jobbiga arbetssituationer? Tar ni konflikten, eller är ni konflikträdda som jag? Nu har vi tagit upp det både med vår arbetsledare och kollegans arbetsledare, men skulle ni göra något annat? Ignorera? Ta tjuren vid hornen?

Nu kommer maken strax med kinamat. Orka äta nyttigt när man har mens...

Dagens roligaste: Eddies dagisfröken berättar att Eddie klättrat på bordet igen. Hon sa "Eddie Vladimir", varpå han tittade på henne och svarade "Get Down!"! Busunge!

Kommentarer
Sofie - Mamma till två små säger:

Tycker din design blev jättebra! :)

2012-01-28 | 10:39:21
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Pernilla säger:

Ang. energitjuvar så kan man välja var man lägger energin... Så lärde jag mig att tänka när jag en period inte orkade med NÅT ANNAT än jobbet. Då insåg jag att jag måste ändra mitt tänk.

Valde att inte orka bry mig om allt. i de fall där JAG alltid måste hjälpa så skrev jag istället lathundar så de fick göra själva.

kanske någon som är/var bitter, ja då kan man välja att ta eller inte ta åt sig, eller svara leende med ett genomtänkt svar som visar att "jag inte är intresserad av din misär".

eller rent av vara rakt fram och säga att personen i fråga "äter upp en" och be den tagga ner.



Det är ju lite svårt eftersom man kan vara energitjuv på olika sätt... Bäst är att du själv ändrar inställning tror jag. Slippa konflikten och bara ta avstånd så gott det går. Välj att inte bli irriterad -avsluta tanken med "det är ju hennes problem -inte mitt"

Så tänker jag iaf... OM VÄLDIGT MÅNGA, för annars bryr jag ihjäl mig!

2012-01-28 | 16:52:40
Bloggadress: http://wap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback