Hjälper till

Eddie får hjälpa till med maten och disken här hemma. Han brukade sitta på golvet och fippla med lite skålar och skedar, eller med en diskbalja vatten och lite skum.


Hjälper pappa med disken


Diskar själv

Nu tycker jag dock att han är gammal nog att sitta med mig uppe på diskbänken (jag står naturligtvis bredvid) så att han kan se ordentligt.


Äter en rå potatis...


Gav honom en barnkniv så han kunde skära morot. Han åt upp moroten istället.


Låter mamma skära morot och ägnar sig istället åt viktiga saker, som att spegla sig...

Intressant att vi har gjort så här hela tiden, helt utan att ha inspirerats av någon Barnabok. För nej, jag plockar inte russinen ur kakan. Tycker jag kakan är äcklig går jag och köper ett paket russin istället.

Kommentarer
Pernilla Wallette säger:

Å viken liten söt en.. tycker du är en bra mamma som lter den lille vara med i vardagslivet. Det kommer han att uppskatta och komma ihåg som vuxen,



kram nilla

2012-01-31 | 23:12:17
Bloggadress: http://ekdungen.blogspot.com
Helena säger:

Helt utan barnaboksinspiration har vi också gjort så hela tiden. Thea älskar att vara med när vi lagar mat, dels får man ju chansen att smaka, dels är det kul att hjälpa till. Det senaste är att hon får hjälpa till att krydda: vi häller lite kryddor i hennes hand som hon sedan får hälla i grytan. Så numera blir hon väldigt upprörd om hon inte får krydda :-) En bonus i sammanhanget är att vi slipper använda tv:n som barnvakt när vi lagar mat ;-)

2012-02-01 | 15:58:59
Bloggadress: http://sotnosbekannelser.blogspot.com
Sofie - Mamma till två små säger:

Så har jag oxå gjort.

Anna är helt galen nu. Så fort hon hör att jag rör i vasken eller startat vattnet så kommer hon med en pall och ska stå och plaska och "diska" och ha sig..

Och när jag gör mat så står ibland antingen hon eller casper sidan om gör "sin" mat.. offrar gärna lite grönsaker på att dom får vara med lite..

2012-02-01 | 20:01:45
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Foto,design och vardag - 16 år och mamma säger:

Så himla fin han är!

2012-02-01 | 23:35:57
Bloggadress: http://justababy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback