Tillbaka i verkligheten

Hejje! Nu är jag tillbaka hemma igen, så en snabb uppdatering av vad som hände i helgen!
 
Jag var dålig sedan i Tisdags, trodde först det var influensa, men sen på onsdagen blev det uppenbart att det var halsfluss. Ångern att jag inte gick till VC redan på tisdag?!
Iallafall, natten mellan onsdag och torsdag blev det bara värre och värre, kunde inte svälja alls, och slemmet i halsen gjorde det svårt att andas. Maken fixade en akuttid på VC igen. Trodde jag kanske skulle få något att gurgla med och lite kodein, men nej. All hell broke loose, så att säga. Kollapsade när jag kom in på doktorns rum. Halsen var så svullen att hon inte kunde se något (jag såg ut som Cujo.), så kunde inte utesluta halsböld, plus att hon kände att penicillinet uppenbarligen inte kunde kicka detta själv. Så plötsligt sitter jag där och ringer maken och ber honom komma och ta mig till sjukhuset, medan doktorn skriver akutremiss.
Väl där kunde de utesluta halsböld, men höll med att det nog behövdes något mer drastiskt för att få bukt på halsflussen, så jag blev inlagd med antibiotikadropp. Hade inte druckit på 8 timmar (och då bara en liten klunk äppeljuice), så fick även vanligt dropp.
 
Tre dagar, åtta omgångar antibiotikadropp, 5 liter vätska, och en sjulhelvetes massa kodein senare kände jag mig bra nog att iallafall få åka hem. Nu ska jag äta vanligt penicillin i en vecka (min mage älskar mig!) och är sjukskriven till och med fredag, och efter det ska det banne mig vara bra!
 
Eddie har fått vara med sin pappa, men han tyckte det var jättespännande att komma och hälsa på, och det var nog den bästa medicinen ever- lite härliga endorfiner från att få kramas med den här gobiten, liksom!
 
Om du kollar på käken så kan du se halsmandlarna fortfarande, det här var på fredag eftermiddag.
 
Så nu sitter jag mest och försöker bestämma mig om jag ska be att få ta ut halsmandlarna, eller hoppas på att detta var den värsta (och förhoppningsvis sista!) gången. Väger för- och nackdelar, och just nu känns det lite pest eller kolera!

Kommentarer
Lillgarden säger:

Men FY vilken runda du åkt på! Hoppas du mår bättre nu!

Svar: Ja, det har inte varit roligt. Definitivt på bättringsvägen nu!
Anna

2013-04-17 | 21:16:24
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Linda säger:

Men vännen, usch vilken pärs! Men fundera inte mer, ta bort dem, är snart 10 år sen jag tog bort mina och det är ett utav de bästa besluten jag tagit nånsin! Trots arbete i förskola, eget barn med baciller osv så är jag aldrig sjuk. Haft öroninflammation 2 gånger sen jag tog bort mina mandlar, men annars inga problem!!!

Svar: Jo jag vet, men 4 veckors sjukskrivning.... Plus hela idéen att en tydligen är vaken under operationen..... :S
Anna

2013-04-18 | 20:02:59
Bloggadress: http://valkommentilloss.blogspot.se/
Linda säger:

Ja det är klart, sjukskrivning inte kul, men om man räknar med ett barn slängar av halsfluss per år... Jag var sövd under operationen. Det måste man kunna begära.

Svar: Jag ska gå och prata med doktorn och se vad hen säger!
Anna

2013-04-20 | 08:46:52
Bloggadress: http://valkommentilloss.blogspot.se/
Helena säger:

Men usch, det där låter hemskt! Jag har haft min beskärda del av halsfluss i livet, men det där var ju halsfluss upphöjt till tio. Skönt att du mår bättre i alla fall.

Svar: Ja, jag gör liksom inte saker halvdant! ;)
Anna

2013-04-24 | 10:56:15
Bloggadress: http://etttigerliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback