Det blev en fin helg trots allt.

Så, då är begravningen avklarad. Det blev ju så fint ändå. Begravningen i sig gick bra, Eddie distraherade från det alltför ledsna, och snälla mamma bytte av så jag fick sitta och lyssna ibland också (Eddie satt i ungefär 10 min, sedan evakuerade han...). Begravningskafintågar på Vinterviken, tillagat av Markus Aujalay (från Sveriges Mästerkock), vilket var rätt häftigt. Han är kompis med min kusin, och har träffat farmor och farfar, så berättade sina minnen av dem, vilket var fint. Även prästen var en personlig vän till dem, och fick oss alla att skratta när han berättade historien om när de blev bjudna till farmor och farfar på fest på Gran Canaria. "och det var en fest som jag...eh...inte kommer ihåg!" (Standard!)
På kvällen hängde vi bara familjen hemma hos ena brorsan, och tittade på bilder från andra brorsans fantastiska Malawi-resa.
Lördagen spenderade jag på stan med mamma (Eddie fick vara med Vafan, fatta lyckan!), och sedan gick vi allihop och såg David Lachapelles utställning på Fotografiska (rekommenderas!!!). Sedan gjorde vi hemgjord pizza, och barnen fick stanna uppe och se Melodifestivalen.
Igår åkte vi till en skolgård som har bra is, och Eddie fick åka skridskor! Eddie gillar inte att åka skridskor. ;D
Jag åkte också en stund, första gången på 13 år! Efter det packade vi ihop, och så käkade jag, Eddie, mamma och pappa på Max (naturligtvis) på väg till Arlanda. Tack vare en plastdinosaurie blev det en händelselös flygning, förutom när Eddie ställde sig i sitt säte och ropade "STOP THE ENGINE" för full hals, vilket roade flygvärdinnorna något hejdlöst!
Så trots allt det ledsna så blev det en fin helg. Tack farmor, för att jag fick en chans att spendera lite kvalitetstid med min familj, ibland är det så värdefullt.

Kommentarer
Helena säger:

Härligt att ni fick en sån fin helg, trots allt. Hur verkade Eddie uppleva begravningen? Min erfarenhet är att begravningar oftast blir ett fint minne. Undantaget är dock begravningen av min svågers mamma, som rycktes bort alldeles för tidigt i en bilolycka, det var riktigt tufft för alla.

Svar: Han var fascinerad av musiken och av det gigantiska korset med Jesus. Efter 10-15 minuter fick han nog och drog på upptäcktsfärd- hittade papper och kritor längst bak i kyrkan. Tyckte det här med att lägga ros var himla intressant, det gjorde han like a boss!
Anna

2013-02-05 | 12:17:19
Bloggadress: http://etttigerliv.wordpress.com
Helena säger:

Låter som att det funkade bra, skönt! Vi kommer tyvärr behöva gå på begravning snart (har skrivit om det på min blogg), men då kommer Thea inte få följa med. Jag hoppas att det blir på en vardag då hon ändå är på förskolan, annars vet jag inte riktigt hur vi ska lösa det.

Grattis till huset, spännande!

2013-02-11 | 09:59:55
Bloggadress: http://etttigerliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback