Got me some boobs!

Så, idag var vi alltså på kick-offen för Salfords nya strategi för amning och första kosten. Jag har ju inte gått min amningsrådgivarutbildning än, men blev inbjuden då de vet att jag skrev mitt ex-jobb om amning (med fokus på offentlig amning).

Eddie satt och gjorde reklam för ammade barn. Inte nog med att han hade sin Boob Man-tischa på sig, han ammade tammetusan sig igenom hela tillställningen! Högra tissen, vänstra tissen, upp för lite luft, och så högra igen, sen däckade han och jag fick gå runt och bära på honom!

Fick present också. När rådgivarna har varit på hembesök har de tidigare fått visa på sig själva när de demonstrerar, något båda rådgivare och rådtagare kunde känna sig obekväma med. Man anlitade därför ett gäng tanter att sticka tuttar! Fina, mjuka, runda tuttar, med vårtgård och vårta, som man kan ta med och visa på! Och vi fick varsin! Eller, jag fick två, de hade några extra och jag frågade snällt om jag kunde få en till min mamma också (hon har jobbat för amningshjälpen, och är numer min alldeles egna rådgivare!). Så här fina är dom:


Boobies!!!

Efter detta var det raka vägen till amningsgruppen. Så idag har bara handlat om tuttar!

Nu är middagen avklarad, kyckling-och nudelsallad (Eddie fick samma, bara innan dressingen). Vi har nästan helt gått över till babyled nu, han älskar det! Börjar bli jätteduktig på att mata sig själv, speciellt med smarta hjälpmedel...


Kan. Inte. Slänga. På. Golvet.

Nu har Pappa Rob bytt blöja och tagit på Eddies pyjamas (japp, han är en sån där modern man som enligt FL inte finns...), så nu ska mamma gå upp och amma och natta.

Kommentarer
Sofi säger:

Men oj vad fiffigt med bestick med snöre i!!!!!!! Du bor i england va? Men vet du om de går att få tag i någonstans i Sverige?

2011-02-28 | 21:06:23
Bloggadress: http://www.sofis.se
sandlådemamman säger:

Haha, roliga de där tuttarna. Här hade de en sån på amningsmottagningen, min stora tjej trodde det var en boll och sprang omkring och lekte med den... :-P



Avancerat att äta med bestick. Stora tjejen åt med händerna tills hon var strax innan 2 år...

2011-02-28 | 21:17:06
Bloggadress: http://sandlada.blogg.se/
Emma säger:

Älskar besticken! Var har ni köpt dem?

2011-02-28 | 21:38:18
Daeminimon säger:

Besticken är från Toys'r'us, så borde gå att få tag på i Sverige också? Finns i blått och rosa (naturligtvis...), kommer med tillh©rande tallrik (också med sugkopp).



Alltså, äter och äter, han skyfflar mest lite pasta i ena örat och smetar lite i håret, men han vänjer ju sig iallafall vid att greppa och fippla med dem!

2011-02-28 | 21:58:10
Bloggadress: http://mammaiengland.blogg.se/
Sofi säger:

Tack för svaret :D Ska ta mig förbi närmsta Toysr'us så snart jag hinner för det där känns som en riktigt fiffig grej!

2011-02-28 | 22:08:51
Bloggadress: http://www.sofis.se
Pernilla säger:

inte-slänga-på-golvet-PERFEKT-jag-är-avundsjuk!

Var är GILLA-knappen?

2011-03-01 | 23:23:41
Bloggadress: http://wap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback