BLW for Life.

Som jag nämnde, så var vi med i senaste numret av Föräldrar & Barn. Naturligtvis tycker jag att ni ska gå och köpa hela numret, artikeln var visst jättebra, men här är vår lilla bit:



Det som gjorde mig extra glad var att den startade en diskussion på mammas vårdcentral, och de verkade vara ganska positivt inställda till BLW. Mamma messade mig dessutom detta i fredags:

"BLW-barn väljer långt upp i åldrarna bättre mat=mindre sött o har lägre BMI!"

Verkar som om vi frälst någon iallafall! :D Bara hon inte ser på Skype när bebisen faktiskt äter... ;)

Så tack så mycket Ellen för att vi fick vara med!

I och med att tidningen kom ut började jag läsa tillbaka till förra året, hur rädd jag var i början, och hur det långsamt blev så mycket bättre, och hur jag började känna starkare och starkare att BLW är Det Bästa™. Nu kan jag inte ens tänka mig att köra puré och matning, vi är verkligen BLW for life!

Just nu är vi inne i en dipp-period. ALLT ska dippas, dippar är det godaste som finns! Jag har gjort enkla dippar, typ grekisk yoghurt med lite lite ketchup, creme fraiche och Thousand Island, gurkyoghurt etc. Han dippar morot, potatis, hemmagjorda pommes, panerad fisk, fingrarna.... :D Jag har för mig att Audhumble nämnde det, antingen i sin blogg eller på Familjeliv, att det är ett bra sätt att få i bebisen fett- gör en god dip med smör/ost/fet yoghurt! Så, mer dipp till folket!

Kommentarer
Hells säger:

Ar BLW det som officiellt rekomenderas i UK? Trodde det var en blandning av puree men stark rekomendation av "fingerfoods" tidigt. Tydligen har dom gatt tillbaka pa 6 manaders weaning oxa enligt kompisar som har fatt barn under 11/12.

2012-04-03 | 10:14:43
Familjen Toad säger:

Jupp, dipp är grejer. Skönt att du är nöjd med artikeln och väldigt kul att fler kommer att få upp ögonen för BLW!!

2012-04-03 | 11:35:04
Bloggadress: http://audhumble.se
Daeminimon säger:

Hells: Japp! Boken vi fick på BB beskriver BLW i kapitlet om att börja med mat- och säger att det inte är nödvändigt med puré, man kan dock mosa med en gaffel om man vill. Dessutom har många kommuner numer utbildade Infant Feeding Support Workers, och de är alltså utbildade och anställda av the NHS, och rekommenderar BLW!



Fam Toad- Jag har fortfarande inte läst hela artikeln! Mamma tar med den på tisdag när hon kommer och hälsar på! Nöjd med vår bit dock! :)

2012-04-03 | 22:24:51
Bloggadress: http://mammaiengland.blogg.se/
Sofie - Mamma till två små säger:

Så fina ni är! Är så tacksam för att jag hitta digo ch BLW... vår dotter är en matglad tös som gärna testar nytt och äter som en häst!

2012-04-04 | 15:58:42
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Icka säger:

Vi är också otroligt nöjda med att ha använt BLW!

Ellen äter allt, smakar i alla fall och äter hela köttbitar och kyckling.

Hon håller på att lära sig hantera bestick.

Jag kollade tillbaka på hur långt vår storkille kommit när han var lika gammal, han krånglade lite fortfarande och höll inte i en sked ens.



Jag hoppas det blir standard i Sverige snart, det är ju så förbaskat enkelt!!



Min mamma rekommenderar det till alla som har småbarn, efter att ha sett Ellen smaska i sig samma mat som hon åt utan problem!

2012-04-05 | 09:46:42
Bloggadress: http://blogg.olicka.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback