Lördagsutmaning

Vi har varit på barnkalas hela eftermiddagen, och har ännu ett barnkalas att gå på imorrn, så ikväll accepterar jag Familjen Toads utmaning.

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
Gick i tvåan på gymnasiet (Samhälle-Samhälle). Jobbade extra i kassan på Ica Nära. Tränade karate, hade nog graderat till andra bruna bältet vid det här laget. Dansade tre gånger i veckan. Hängde på Lunarstorm.

2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
Haha, så roligt, eftersom vi har varit på barnkalas. Förra året var vi på kalas för samma barn, med ungefär samma gäng! Eddie var 4 månader. Jag ammade i deras sovrum eftersom han inte kunde slappna av nere, och maken i familjen tog ett gäng på husesyn! Jag var mammaledig, ammade JÄRNET, oroade mig för vad som skulle hända med mitt jobb. Ojojoj vilken annorlunda situation vi var i då!

3) FEM SNACKS DU GILLAR
1. Popcorn. Hemmapoppade, med salt (smör om jag vill lyxa till det)
2. Ostkrokar (saknar som fan!)
3. Räfflade lättsaltade chips med US Originaldipp.
4. Lättsaltade lantchips/naturchips
5. Pringles Sourcream & Onion

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL:
Jag sjöng i kör hela mellan- och högstadiet och gymnasiet, så ganska många! Numer sjunger jag mest Pearl Jam, i bilen.

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU BLEV MÅNGMILJONÄR:
1. Köpa ett hus typ Downton Abbey, med hur mycket land som helst runtomkring.
2. Adoptera ett gäng "trasdockiga" hundar- trebenta, enögda, you name it.
3. Betala av alla våra skulder, och våra familjers (inte makens pappas dock) skulder.
4. Resa, länge. Helst till Grekland. Kanske köpa ett hus på Korfu?
5. Fettsugning + Tummytuck. Jo, faktiskt.

6) FEM DÅLIGA VANOR
1. Jag petar näsan.
2. Dricker alldeles för mycket Pepsi Light.
3. Pratar för mycket och kan ta över, speciellt om jag är nervös.
4. Är stökig av mig.
5. Slänger in one-liners och skämt när jag blir osäker.

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA
1. Snusa bebisnacke, gärna i sängen på morgonen.
2. Dansa, helst street/hiphop.
3. Zumba
4. Spela fåniga Time Management-spel på datorn
5. Gå på höst-/vinterpromenader med make, barn och hund. Släppa hunden och låta honom kuta runt och upptäcka. Gärna träffa någon med en hund terrieristen kommer överens med.

8 ) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA
1. Päls
2. Pyjamas utanför huset (alldeles för vanligt här)
3. Vita stilettklackskor
4. 80-talsjeans
5. Kort magtröja

9) FEM FAVORITLEKSAKER
1. Ajfånen
2. Datorn
3. Nintendo DS (vårt ligger på toaletten, så man kan spela om man får bajja ifred)
4. Bop-It
5. Sällskapsspel

10) TIO PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN
Never mind 10, jag vill att ni gör den, allihop!

Kommentarer
Emma säger:

Hej! Jag fann din blogg pa familjeliv. Jag befinner mig just nu pa andra sidan peak district fran dig (i lilla halan Chesterfield) :)



Haller koll pa din blogg ibland! Kul med nagot anorlunda.

2012-01-28 | 23:17:57
Daeminimon säger:

Hej och välkommen! :)

2012-01-29 | 00:11:08
Bloggadress: http://mammaiengland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback