Humöret! HUMÖRET!!!

Jag försöker att inte använda "trots" som uttryck, då jag inte tror att småbarn är manipulativa och uträknande nog att "trotsa". Jag tror att barn, speciellt i den här åldern, märker att vissa handlingar får en viss reaktion, och då är det ju klart att hen måste testa den teorin! Om och om igen!
 
Allt detta sagt dock- herrejisses vad jobbigt det kan vara ibland! Humöret svänger på en femöring, minsta motgång kan framkalla århundradets vredesutbrott. Och testandet... Oj oj oj. Mamma är trött, pappa är trött, terrieristen är trött!
 
Till råga på allt lyckades Eddie ge mig en ordentlig bula i skallen i fredags. Vi busade lite på mattan, lekte häst. Rammel, rammel, så slog han hakan i mitt bakhuvud. Litet blåmärke på Eddies haka, bula som en persika i mammas huvud! Kände mig helt yr!
 
Apropå ingenting förresten- visst sa jag att vi köpt hus? Här ska vi bo!
 
 
 
Det har till och med ett litet grönsaksland, där jag och Eddie tänkte påta i sommar!
 
 
Det kan hända att vi kan flytta till påsk, men mest troligt är det att det blir i slutet av April. Längtar så!

Kommentarer
Helena säger:

Åh, så mysigt huset ser ut! :-)

Jag gillar egentligen inte heller att använda ordet "trots", men det är ju lite smidigare än "testa alla gränser och få utbrott för ingenting-åldern" ;-) Men herregud vad det kan tära på en, man är helt slut! Jag skrev ett inlägg häromdagen om min roliga dagishämtning för ett tag sedan, kanske något som känns bekant?

2013-02-25 | 08:09:47
Bloggadress: http://etttigerliv.wordpress.com
Lillgarden säger:

Så fint hus!

Nej vet inte heller om jag köper det där med trots. Tror mer det är barnens sätt att upptäcka och utforska sin omgivning och sina kunskaper och icke kunskaper och folk och fä! Men OJ vad det känns ibland...

2013-02-26 | 16:56:35
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Avanai säger:

Vad fint! Grattis till huset! Och instämmer fullständigt om utmaningarna med "trotsåldern".

2013-02-27 | 08:20:34
Bloggadress: http://www.avanai.se
Linda säger:

Åh vännen, vilket ljuvligt hus! Vad avundsjuk jag blir nu, ser framemot att få se massor med bilder! Vem vet, kanske äntligen kan få ihop våra scheman så att vi kan komma ner till er en sväng? Tycker inte heller om ordet trots, men vad ska man annars säga? Fick tips om att istället använda utveckling, känns aningen mer positivt. Kram!

Svar: Visst är det fint! Ni är så välkomna precis när ni vill!!! Beroende på ekonomi kommer vi kanske inte förrän i Augusti, men då SKA vi ses!!!
Anna

2013-02-27 | 11:06:22
Bloggadress: http://valkommentilloss.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback