Stackars tomten.

Jultomten var på besök i vårt lilla shoppingcenter. Stackars tomten. Konversationen:

Tomten (till mig och maken): "Is she looking forward to Christmas?"
Jag: "I'm sure HE is!"
Tomten (till Eddie): "What's your name?"
Maken: "Eddie"
Tomten (hoppfull): "Jodie?"
Jag: "No, Eddie"
(Tomten mumlar något om att man ska vara snäll, ger Eddie lite choklad och vänder sig till nästa barn, som var lite enklare att könsbestämma)

I kortaffären gissade expediten rätt. Det var viktigt att hon gjorde det, så hon kunde ge honom en BLÅ ballong, "eftersom han var så duktig i min affär" (suck).

Det roliga? Ungen hade den mest "grabbiga" outfitten nånsin på sig. Det var helt enkelt den där nedrans mössan igen...


Ett DUKTIGT barn...


Jättekul i ca 5 sekunder innan han insåg att han inte nådde den....

Också: Köpte vinterstövlar till honom. Hade hoppats att vi skulle komma undan med gummistövlar och tjocka strumpor, men det har varit riktigt ruggigt den här veckan, så vi fick bita i det sura äpplet, helt enkelt. Vadade igenom ett hav av blått, rosa och barnfotshatande ugg-imitationer, och hittade till sist en rejäl känga med gummi runt foten och fårskinnsfoder.


Lilla skogshuggarn... :D

Betyget: Eddie spenderade 45 minuter med att springa fram och tillbaka, fram och tillbaka, genom huset! Gissar att det betyder godkänt?


ZOMFG! Älskar mina kängor!!!

Också också: Julbak. Lussekatter och politiskt korrekta bollar blev det idag. Väntar på violgodisar så jag kan göra chokladdoppad violkräm. Har även en klump marsipan i kylen, några tips (som inte involverar mig, frustrerad, och något som skulle varit en gris)?


Kommentarer
Hannah - OnewayCommunication säger:

Du rullar bara marsipanen och doppar den i smält choklad. Gjort i ett nafs, smakar delisch! Enda godiset jag äter på jul. Fast då är det iof mandelmassa och inte marsipan, kom jag på nu. Men det borde fungera lika bra!

2011-12-10 | 23:44:28
Bloggadress: http://onewaycommunication.co
Daeminimon säger:

Vad är egentligen skillnaden mellan marsipan och mandelmassa?!

2011-12-11 | 00:49:07
Bloggadress: http://mammaiengland.blogg.se/
Jennie E säger:

Känner igen möss-situationen... min son har en röd overall och då är man tydligen en flicka!

2011-12-11 | 15:50:17
Bloggadress: http://www.hallplatshaggvik.blogspot.com
Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag säger:

Tråkigt det där...

2011-12-11 | 16:15:55
Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se/
Sofie - Mamma till två små säger:

Varför skulle en tomte eller annan inte bara kunna fråga efter namn? Varför måste det vara en liten tös eller en pojke? Skumt det där...



Snygga skor! Insåg att vi nog måste skaffa något till tösen här hemma oxå..

2011-12-11 | 17:14:32
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback