Hello Eddie!

Eddie har en ny mössa.



Kan tänka mig att den inte skulle väcka så stor uppmärksamhet i Sverige, men här ramlar reaktionerna in! Någon kommenterade att han "kommer att bli förvirrad". Över vad??? Det enda jag kan tänka mig att han blir förvirrad över är att inte alla katter har en rosett i pannan... Dessutom är det en stl 6-12 mån, vet inte hur mycket de börjat fundera på könsroller då...

Det lustiga är att jag inte ens är särskilt förtjust i rosa. Däremot är de flesta av Eddies ytterkläder mörka, så jag ville ha en slags "motpol" till det. Sen visade det sig också att det bara var denna som var stickad, alla andra var tunna bomullsmössor. Fryser inte grabbiga pojkar om öronen?!

Två tjejer i min egen ålder var inne på H&M samtidigt. Den ena stod och tittade på en färgglad kofta, då den andra sa, högt och tydligt: "Men skärp dig för fan, det där är ju tjejavdelningen, du har ju en kille, vad gör du där?!" Den stackars tjejen lämnade koftan och gick och tittade på jeans istället, men verkade inte helt glad över det. Själv stod jag där med Eddie i sjalen, och handlade mössan ovan, två par Hello Kitty-strumpor, en lila body och en grön kofta. Inte ramlade snoppen av för det. Sen åkte vi och handlade paljetter, och han överlevde det också!


Kommentarer
Emma säger:

Några veckor innan vår son föddes ringde makens familj från England upp och var skitsura för att vi inte hade berättat tidigare att det inte var 100% säkert att det var en pojke (hade kollat på ultraljudet) för de hade ju redan köpt en massa grejer (blå såklart). Lustigt det där.



Han är väldigt fin i sin nya mössa, din Eddie :)

2011-02-11 | 12:06:40
Daeminimon säger:

Haha, ja, lustigt på ett "dunka-huvet-i-väggen"-sätt! :D



(Själv skulle jag ha ringt från förlossningen och sagt att det var en tjej... ;) )

2011-02-11 | 18:16:21
Bloggadress: http://mammaiengland.blogg.se/
Helena säger:

Nej vet du, jag har inte heller förstått vad det är de skulle bli så himla förvirrade över... Själv är jag inte alls någon "rosa person", så jag har inget behov av att klä min dotter i rosa, snarare tvärtom. Tänk dig då lyckan att få en hel påse med rosa kläder från hennes farmor... Men det funkar ju om man kombinerar rosa body med jeans eller rosa byxor till blå body. Förvirring, here we come! :-)

2011-02-14 | 12:45:06
Bloggadress: http://sotnosbekannelser.blogspot.com
Daeminimon säger:

Det är väl lite det tänket jag kör med. För varje "grabbig" grej han får av "någon" (gissa vem... ;) ), köper jag något "tjejigt" att matcha med. Köper jag själv köper jag helst färgglatt och unisex. Lila, orange och 70-tal, slår aldrig fel!

2011-02-14 | 23:33:27
Bloggadress: http://mammaiengland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback