Slummy Mummy!

Sedan dagen då Eddie kom hem från BB har vi varit stenhårda med en sak: läggdags. Inte tid och så, men rutinen. Vi byter blöja, tar på pyjamas, och gör kväll. Tills ikväll.

Vi har haft en förjävlig helg. Dumma tänder som spökar... Jag kom hem vid midnatt, i säng vid ett på lördag morgon. Eddie vaknade vid fyra och fick komma in i sovrummet. Sex vaknade han och tyckte att det var morgon. Tyvärr inte på sitt vanliga solskensvis, utan med gråt och gnäll, och illröda kinder. Vi tog en innedag, fylld av mer gråt, gnäll och illröda kinder... Vid 18-tiden körde vi bad, följt av massage och mys. Tyvärr blir han jättesnorig när tänderna spökar, så kunde inte slappna av och äta ordentligt, utan släppte bröstet och var alldeles andfådd. Grät sig till sömns vid 20... Vaknade 23.30, och hela helvetet bröt loss. Kunde inte andas ordentligt, så kunde inte äta, trots att han var tokhungrig vid det här laget. Koksaltdroppar och snorsug resulterade bara i hysteri (hos både Eddie och mamma, som inte klarar av när han är så där ledsen). Tog väl någon timme att lugna och få honom att äta när näsan klarnade. 3.30- samma sak igen. Rob gick sen ner och la sig, Eddie stannade hos mig. 5 vaknade han, och ville INTE somna om.

Jag borde ha fötts in i en katolsk familj. Skuldkänslorna är alltid på topp. Imorse var verkligen inget undantag. Jag pallade helt enkelt inte, så tog ner honom till Rob så jag kunde få sova. Är fortfarande helt slut, men på ett mer mänskligt sätt.

Eddie har sovit dåligt under dagen, kommer inte till ro, bara dreglar, tuggar på allt och gnäller... Vanligtvis somnar han i sjalen när vi handlar, men idag hade vi en premiär...


Mammas lilla älskling har blivit stor...

Så, han fick middag vid fem, och sen låg han och kröp (baklänges...) medans vi åt vårt. Tänkte helt egoistiskt att jag skulle göra kväll lite senare, så han förhoppningsvis sover lite längre imorrn. Eddie hade dock andra planer...

Ammade honom i soffan medan näsan var klar. Eddie däckade, fullt påklädd. Och vet ni vad? Vi la honom så. Tack och lov hade han sin sparkdräkt på sig, och en ren blöja. Imorgon kopplar vi tillbaka Bra Föräldrar-läget.

Burleskshowen gick så jävla bra, förresten. Otroligt skönt att vara tillbaka. Var mer nervös än någonsin, men fick en enorm respons från publiken, och ingen verkade lägga märke till sträckmärken eller extra skinn på magen. Tror jag var smart och körde mina två "största" rutiner, istället för att försöka mig på något nytt. Nu när jag är tillbaks får jag väl försöka hitta lite inspiration och börja jobba på något nytt. Lägger upp en bild eller två när jag får dem (och om de är smickrande....)

Kommentarer
Pernilla (p w) säger:

Har samma problemet med täppt näsa. Jobbigt inför natten.

Tänkte bara tipsa (om ni inte redan provat förstås)

om att stänga in er i badrummet/duschen med grabben och låt duschen (jättevarmt) stå på så det blir ångbad. Det lättar upp näsgångarna riktigt bra och man slipper näsdropparna.

Fungerar prima hos oss!

2011-02-20 | 21:24:08
Bloggadress: http://wap.blogg.se/
Daeminimon säger:

Åh, tack! Ska nog testa det! Nezeril finns inte för barn här, vilket jag varit glad för (är missbrukare själv!!), fram tills inatt! Mamma ska ta med när hon kommer över på besök!

Har rest upp huvudänden på spjälsängen med träklossar, och tänkte smyga in om en stund med en näsduk med ett par droppar eukalyptusolja och lägga utom räckhåll (det är mitt tips, om du inte testat det!), men inom andningshåll! Skulle i vanliga fall smörja bröstkorgen med lite Vicks, emn nu däckade han som sagt, så det blev inte av!

2011-02-20 | 21:53:57
Bloggadress: http://mammaiengland.blogg.se/
Sofia säger:

åh kundvagnspremiär!

vi hade våran här för en vecka sen ca, Arvid vart överlycklig, men kan tro det när man får se världen på ett nytt sätt :-)

dock känner jag inte igen mig i det där med tandtrubbel för trollet är 8 månader på fredag och har inte fått en enda än!

2011-02-21 | 08:22:44
Bloggadress: http://mysanochmimer.blogspot.com
Daeminimon säger:

Ja, det var sjukt kul! Han gillade att kolla runt!



Eddie har haft en tand på G sedan han var tre månader, men den vägrar ju att krypa igenom!!!

2011-02-21 | 09:05:43
Bloggadress: http://mammaiengland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback