Och stoltheten.

Vi är portade från dagis tills på Torsdag (de kör "Three strikes and you're out" vad gäller lösblöjor...), och Eddie mår naturligtvis hur bra som helst (klassisk VAB!), så vi passade på att gå till BVC för att mäta och väga, det var ett bra tag sen! 10040 gram, tillbaka på 91a kurvan! 75 cm lång, smack pang bom i mitten! Skönt att veta att hosta, spya, äckelbajs mm inte påverkat vikten allt för mycket! BVC-sköterskan var imponerad över hur stadig han var på fötterna (han stod upp när vi pratade efter vägningen). Sen kom stoltheten...

Hon kommenterade vilket sofistikerat "nyp-grepp" han har, alltså finmotoriken. Enligt henne var han väldigt avancerad. Jag berättade att vi kör BLW, och hon sa att det absolut är därför! :) STOLTHETEN då!!! Vanligtvis är jag ganska chillad vad gäller Eddies framsteg, typ "det kommer när det kommer", men när man gör något som är lite kontroversiellt som BLW, så är det så skönt när man ser så positiva resultat. Vi är liksom inte bara hippies som vägrar puréer, det har faktiskt hjälpt honom! Stoltobert!


Utvecklande


Finmotorik

Imorgon gör jag en Diane Keaton. Har ett möte som inte kan skjutas upp, så tjockisen får följa med helt enkelt (gissa om han kommer göre en lösblöja...)! Värsta karriärkvinnan....

Kommentarer
Sofie - Mamma till två små säger:

Nu känner jag mig också stolt och klappar mig lite på axeln och känner mig mer "normal".

BLW växer mer och mer i mina ögon! :)

2011-07-21 | 09:04:59
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Daeminimon säger:

Men eller hur?! :)

2011-07-21 | 19:29:25
Bloggadress: http://mammaiengland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback