Sanering

Trötta ungen har somnat igen. Det är jobbigt att ha ögoninflammation... Andra ögat började ca 15 minuter efter förra inlägget, han ser ut som ett maskätet äpple.

Hörni, det här med sanering nurå, för att hindra smittspridning. Kläder är ju lätt, och gosedjuren i spjälsängen kan vi ju tvätta och varva, så inga problem där heller, men resten då? Vart drar man gränsen? Babygymmet, alla leksaker, soffan, hörnet bredvid öppna spisen, hunden? Ska jag hålla mig till det jag SER att han gnider ansiktet mot, eller är det bara att dra på sig mask och skyddskläder och trycktvätta hela huset (hundarna lär bli sjukt irriterade, men de får ju inte plats i tvättmaskinen...). Eller är det bästa att sätta honom i en lekhage med engångsgrejer tills han är återställd?!

Vi hann ju åka och leka med kompisarna innan det drog igång igår (japp, har förmodligen smittat dem och alla andra ungar på lekcentret...). Så här kul var det:


Mitt i en tippning.

Notera gärna de underbara virkade Conversedojjorna, visst är de härliga?! Här köpte jag dom. Supertrevlig och snabb service, till och med till Långtbortlandet!

Åh justja, lite råd också... Eddie har ingen feber pga inflammationen, men är väldigt trött. Normalt? Ska jag låta honom sova bara? Han har varit vaken, och ätit och kissat, men sov större delen av morgonen, och somnade igen för 45 min sen... Kan någon säga åt mig att sluta oroa mig?

Kommentarer
Pernilla säger:

Att han är trött kan ju bero på att den lilla kroppen kämpar ju mot infektionen trots febern. Klart att han är helt slut, stackaren.

Sluta upp att oroa dig :)

Det kan du göra om det inte går över. En sådan inflammation brukar gå över på någon vecka..



Saneringen ja.. Jag skulle göra rent det som jag kan göra rent och byta ut det som är i närmast kontakt med honom. Vet ju inte hur länge bakterierna lever och kan "smitta tillbaka", men mest för att få det att gå över och inte återkomma.

Sen känns det ju bättre om det känns rent :)

Hoppas han kryar på sig snart den lille mannen!

2011-03-04 | 23:09:39
Bloggadress: http://wap.blogg.se/
sandlådemamman säger:

Hur mycket sanerade du tillslut? Läste någonannanstans att man skulle byta ut örngotten varje dag. Blä, känns som att hela huset är täckt med baciller, har lust att göra som du skriver och högtryckstvätta. :-( Vi får se om vi tar oss till vc idag, jag är lite anti för man får alltid höra "vänta några dagar" därifrån.

2011-03-09 | 08:32:27
Bloggadress: http://sandlada.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback