Redo för sommaren

Åkte till The Trafford Centre (gigantiskt köpcentrum) igår. Skulle köpa pyjamasbyxor till mig själv, men så blev det ju inte! Istället laddade jag upp Eddies garderob till sommaren. Resultat:



Nu väntar jag bara på att budgivningen på leopardtajtsen ska vara klar, så är sommarn kirrad!

Så trist att gå och shoppa här dock. Polarn o Pyret och American Apparel är bokstavligen talat de enda affärerna som inte delar upp barnkläder enligt kön. Två. I hela Manchester. Så. Jävla. Tragiskt. Och när vi snackar indelning i England menar vi ju verkligen INDELNING. Det är rosa, fluff och puttinutt, eller blått bilar och dinosaurier som gäller. Så trist.

Köpte även Eddies första riktiga skor, nu när han står. Där fick jag ge med mig, det fanns inga riktigt neutrala, och tjejskorna var i lackskomodell, känns inte helt lämpligt för en som ska börja gå (och så tycker man att det är konstigt att flickor sitter stilla och leker snällt? De kan ju tammefan inte röra sig ordentligt!). De gröna fanns inte i hans storlek (fick Hobbit-fötterna bekräftade, han har den bredaste vidden de gör.), så det fick bli beige/bruna istället:



Har även börjat med riktigt täcke och kudde nu (rekommenderas inte förrän vid 1 års ålder i England, men det sket vi i), och slump eller ej, så har vi haft två supernätter, med bara ett uppvak vardera natten... Bara att hoppas att det håller i sig!!

Kommentarer
Amanda säger:

Synd att ni inte har Kaxs (Unisex-avdelning på KappAhl). Du borde be någon posta över ett gäng paltor därifrån, för SHIT så mycket fint det har! Regnbågsfärger, karamellfärger, glada färger, prickar, ränder, mönster osv. Finns ingenting där som är "überstereotypiskt" och fult. Allt är barnsligt och ja.. som sagt.. superfint!

2011-05-25 | 10:02:25
Daeminimon säger:

Vi kommer till Sverige i slutet av Juni, får ladda då! :)

2011-05-25 | 15:25:04
Bloggadress: http://mammaiengland.blogg.se/
Emma - Mamma till Kira säger:

Hände samma sak för mig häromdagen, jag skulle ha lite nytt till mig, men ändå kom jag hem med endast saker till dottern.. Varför är det roligare att handla till de små än en själv? Hehe



Vilken trevlig blogg du har förresten! Kommer definitivt komma tillbaka hit, hihi!

2011-05-30 | 11:35:06
Bloggadress: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback