Tänk om...

Maken tog Eddie imorse, så jag fick sovmorgon (till kvart i nio, haha!). Eftersom vi har aningens olika uppfattning om det här med barn och tv, stod barnprogram och skrälade när jag kom ner. Man blir fasen beklämd....

Tänk om Roary racerbil hade mer än en tjejvän...

Tänk om hon INTE var rosa med stora, eyelinade ögon...

Tänk om en kille fick leka med My Little Pony i reklamen.

Tänk om en tjej fick göra reklam för Lego, och inte nån jävla myspys speciallego, riktiga grejer

Tänk om tjejprogrammen hade tuff rockmusik och killprogrammen mysmusik, istället för bara tvärtom.

Tänk om det inte var så jävla tydligt vad som ska vara kill- och tjejprogram.

Vad skulle hända? Skulle världen as we know it gå under? Skulle den helt plötsligt överbefolkas av manshaftiga, håriga manshatande kvinnor och fjolliga bögmän? Clas Ohlson hade en sån underbar reklam för några månader sen, tänk om fler kunde hänga på...



Kanske är det för mycket begärt... Just nu gör de reklam för riktigt slampiga lackstövlar till kids, så det känns som om mina Tänk Om är ljusår borta. Men oroa er icke! Man får ju ett rosa läppglans på köpet med horstövlarna!


Kommentarer
Familjen Toad säger:

Ugh. Man får ju se allting först för att sålla ut innan man kan visa ungen. Har redan börjat lista okay saker i huvudet tills när Toadsen blir äldre.

2011-10-23 | 18:24:12
Bloggadress: http://audhumble.wordpress.com
Annie säger:

Jag förstår inte att mer folk inte reagerar... :-/ Fin blogg du har! Mitt första besök här.

2011-10-24 | 17:30:00
Bloggadress: http://selain.blogg.se/
Daeminimon säger:

Jag tror man är så van, det är nog därför man inte reagerar... Eller så inser man vad jobbigt livet blir när man försöker vara medveten, och därför skiter i det, haha! Välkommen hit, stanna gärna! :)

2011-10-24 | 19:52:32
Bloggadress: http://mammaiengland.blogg.se/
Sofie - Mamma till två små säger:

Tror det är så inrutat i skallen att det "ska" vara så att man liksom inte reagerar och tänker längre...



Därför bra med sådana här inlägg som får en att tänkta till lite...

2011-10-26 | 10:18:01
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback