We went to the zoo, zoo, zoo

Glömde ju berätta att vi var på zoo med mamma och pappa! Vi var inte säkra på om Eddie skulle uppskatta det, men oj vad kul han hade!

Jag låter Eddie berätta om några av djuren vi såg:


"Doggy".


"Doggy"


"Doggy"



"Quack"


"Doggy"


Den riktiga elefanten hade gått in när vi kom till hens inhägnad, så den här fick så lov att duga!

Chester Zoo jobbar mycket i djurens ursprungliga länder med reservat och sånt, och det märks verkligen att djuren har det bra på zoot, stora inhägnader som ser väldigt naturtrogna ut. Sånt känns bra, jag kommer ihåg att vi gick på zoo i Frankrike när jag var liten, och allt jag minns (förutom att vi blev inlåsta!) är ledsna djur i små trånga burar. Usch och fy.

Vi åkte också på Eureka!, ett barnmuseum i Halifax. Igen, vi var inte säkra på att Eddie var stor nog, men han hade jättemycket att göra! För äldre barn fanns det nästan FÖR mycket att göra, det var bra att det var lite mer begränsat för småttingar. Vi hade en jättebra dag, tills Eddie blev uppäten av en drake!


Halp!

Kommentarer
Sofie - Mamma till två små säger:

Sötunge! Vad kul att se att det inte bara är mina barn som haft samma namn på typ alla djur! Just vovve sa Casper oxå till nästan allt när han var mindre. Nu är han väldigt noga med att olika djur heter olika :)

2012-04-26 | 09:24:03
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Familjen Toad säger:

:D

2012-04-26 | 20:30:26
Bloggadress: http://audhumble.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback