Inte en dag för tidigt!

Det ser ut som om England rör sig närmare och närmare en lagändring som kommer att göra äktenskap könsneutralt. Fan vad bra. Det är verkligen inte en dag för tidigt. De flesta av våra nära vänner är homosexuella män, och det är så härligt att veta att inom ett par år kommer de också ha möjlighet att gifta sig, inte bara ingå i ett partnerskap.

Bonus #1: Katolska kyrkan är sjukt förbannad. Få saker roar mig mer än upprörda religiösa halv- eller helgalningar. Katolska kyrkan förtjänar i mitt tycke en extra knäpp på näsan som svar på hur de bidrar till HIV/Aids-problemen här i världen.

Bonus #2: Eftersom jag klär Eddie i rosa och han därmed kommer att bli bög, är det ju bra om han också får gifta sig en dag.

Skämt åsido: Skulle Eddie vara homosexuell är det för mig väldigt viktigt att jobba för att han isåfall kommer leva i ett samhälle präglat av acceptans och jämlikhet.

Kommentarer
Icka säger:

Jag kan bara hålla med. Allt som upprör kyrkor är kul!

2012-03-17 | 10:30:23
Bloggadress: http://blogg.olicka.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback