Yay Eddie!

Hurra hurra! Barnet kissar på pottan på dagis! Flera gånger också!

Han tar av sig blöjan så fort han kommer åt, så vi bad dem börja sätta honom på pottan (då vi gissar att hans planer för potträning är lite annorlunda än våra!), och nu har han fattat vad man ska göra där!

Säger även Weewee. Är helt seriöst mer stolt än när jag tog min examen.

Nu väntar vi bara på hemmakissandet också. Har köpt en likadan pottstol som de har på dagis, och han tycker den är jättekul. Kollar gärna på sina program i den. Inget kiss än, dock.


Kommentarer
Helena säger:

Säger man grattis? ;-) Vi har inte direkt någon plan med Theas potträning, men eftersom hon börjat prata om både kiss och bajs får hon prova pottan med jämna mellanrum. Igår ledde det till stor framgång för hon sa "bajsa" så jag frågade om hon skulle sätta sig på pottan. Plötsligt reser hon sig och där kommer resultat! Hon blev så häpen att hon vände sig om för att titta så hälften kom utanför, men ändå. Stolt tjej! Nu ska vi bara försöka fortsätta på den här banan :-)



Och för att fortsätta skryta om mitt barn (det är väl det man ska göra? ;-)) kan jag inte låta bli att tipsa om filmklippet jag lagt upp på min/Theas blogg. Gulligt så man bara dör, tycker vi.

2012-05-18 | 09:29:07
Bloggadress: http://sotnosbekannelser.blogspot.com
Sofie - Mamma till två små säger:

Vad kul! Här har det helt kört fast så helt lagt ner. Han skriker efter blöja om man tar av den...

MEn det kommer nog...



vad är det för fin pottstol ni har? Ser jättebra ut...

2012-05-18 | 14:20:38
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Daeminimon säger:

Helena: Hörde direkt ju! ;)



Sofie: Vi köpte den från ebay, kommer från Mothercare från början. Vet att Babybjörn gör en också.

2012-05-19 | 23:36:58
Bloggadress: http://mammaiengland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback