Saker som stör mig, avsnitt #5526

En av mina Facebookbekanta har en dotter några månader äldre än Eddie. Nästan varje dag kommer uppdateringar om allt "mys" hon ska ha med sin "prinsessa". Förra veckan satt jag och slösurfade runt, och upptäckte att hon även har en bonusson. I hennes äldre album figurerar pojken ganska mycket, men sedan dottern föddes finns kanske 1 kort på honom, och då när han poserar med barnet.

Alltså, jag vet inte omständigheterna, men det är en sån uppenbar kontrast. Album efter album med hennes lilla "modell" (det här är alltså en bekant!), i en prinsessoutfit efter en annan, och så kanske ett, max två, om ens något, kort på pojken...

Är det bara jag som känner så här? Gör man sån skillnad på egna barn och bonusbarn? Om bonusen får ett syskon, gör man inte en liten extra ansträngning, istället för tvärtom?

Som sagt, jag vet inte omständigheterna, men jag får en dålig smak i munnen.....


Kommentarer
Pernilla säger:

Egna barn, andras ungar vet du...
Jag tycker det är hemskt, men kan kan inte rå för sina känslor. FAST man kan rå för sina handlingar, det där är inte ok.
Hoppas pojken får bra med uppmärksamhet från sin pappa :)

2012-10-14 | 15:38:45
Bloggadress: http://wap.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback