Tidsbrist.

Så där duktig är jag på att hålla tiden... "Imorgon" blev visst "på Torsdag".
Hektisk helg med moder-och faderskeppet på besök. De kom lastade med både presenter och slemhosta till Eddie. Så härligt att se dem, och så skönt med lite avlastning. Vid såna tillfällen kan jag längta hem...

Härliga mamma håller med om mitt genustänk vad gäller kläder. Nickar, och säger Oh ja. Tills Hello Kittymössan åkte på. Då var det minsann inte lika självklart! Hon blev tvungen att påpeka för en fullständig främling att det minsann är en kille, trots mössan (inte för att stackarn frågade, men ändå...). I en affär sprang jag och hämtade något, lämnade Eddie med mamma. Kom tillbaka, och mössan var spårlöst borta... Kan inte annat än skratta...


"Tänk om någon tror att han är en tjej!!!"

Och så pappa då... Mamma kommenterade att en av bebisarna vi träffade var så smal, trots att hon var ammad. Jag sa att vi fick höra att ammade barn inte går upp lika mycket i vikt, vilket mamma tyckte var jättekonstigt.

"Ja, men det är väl för att de talar om att man ska amma var tredje-fjärde timme, istället för att amma fritt"
säger pappa. Haha, hej Familjen Laktivist! (När mamma jobbade för Amningshjälpen hände det att han gav lite råd om hon inte var hemma när telefonen ringde, han hade ju hört det nog gånger!)

Fick också jättefina P o.Pkläder av deras grannar/hyresvärdar, det tackar vi för!

rosa traktorer!

Den här veckan har däremot varit skit, skit och åter skit. Inte nog med den ovan nämnda slemhostan, men båda övre framtänderna bestämde sig för att krypa fram... Man vet att man lever när 05.00 känns som sovmorgon...

Idag sa vi hejdå till en av de sex mammorna och bebisarna i vår mammagrupp. De flyttar på söndag till soliga Spanien! Inte alls avundsjuk... Trist, vi har ju gått igenom det hela tillsammans, från graviditet, till förlossning, spädbarnstiden och nu när de har sina små personligheter. Vi kommer att sakna dem så otroligt mycket, men vilket perfekt sätt att säga hejdå, en dag fylld av fniss, skratt och gråt, bäckenbottnarna fick sig en ordentlig workout!!! Eddie somnade som en stock efter bad, vi får väl se hur länge det håller i sig....

Kommentarer
sandlådemamman säger:

Haha, sött av din mamma ändå. Ungefär som min mamma om jag har något svart med dödskallar på barnen.. Då försvinner hon iväg och kommer tillbaka en stund senare "oooh, titta vad jag köpte till barnet...." :-P

2011-04-08 | 11:38:17
Bloggadress: http://sandlada.blogg.se/
Googels säger:

Hejsan! Har du testat bärnstenshalsband mot tandsprickningen? Jag använder det till min lillkille och det funkar väldigt bra. Det finns rätt bra info om dem på den här sidan: http://www.littleacornstomightyoaks.co.uk/shop/Amber/FAQ

De säljer även halsband, fast jag köpte mitt från ett annat ställe. :-)

2011-04-08 | 13:10:55
Daeminimon säger:

Jag har sett bärnstensarmbanden och halsbanden, och hört att de funkar... Men... Lite rädd för det här att trä något på honom... Halsen känns helt uteslutet, och även runt fotleden skrämmer... Är man hönsmamma så är man!



Haha, mammor och deras idéer! Det är så roligt att se hur principerna försvinner när det handlar om barnbarnen! Kom även på henne med att ge honom lite glass! Tack och lov spottade han ut den och såg vansinnigt förolämpad ut!

2011-04-09 | 09:49:10
Bloggadress: http://mammaiengland.blogg.se/
Googels säger:

Jo, det är inte lätt att vara hönsmamma :-)

Pratade faktiskt med en kompis idag om halsbanden och hon undrade hur tight de satt, och visade att det sitter väldigt löst, och eftersom man har det nerstoppat under kläder så tror jag det är rätt svårt att det fastnar i något. Har sett dem med både magnetiskt knäppe och skruvknäppe (som vi har och som ska gå sönder om halsbandet skulle fastna i något så att det inte stryper)

Det rekommenderas dessutom att man inte har det på natten utan bara när barnet är vaket. :-)

2011-04-12 | 00:40:49
Ida säger:

Gud vad söt :D

2011-04-12 | 01:03:35
Bloggadress: http://ipeterson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback