Året som (nästan) gått.

Snor återigen en lista av Familjen Toad.

Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Mycket, eftersom allt med Eddie var nytt för oss.

Höll du några av dina nyårslöften?
Jag ger aldrig nyårslöften- då kan man inte bryta dem!

Fick någon du känner barn?
Japp, bland annat min finaste!

Dog någon som stod dig nära?

Min mammas och pappas bästa vän.

Vilka länder besökte du?
Sverige.

Är det något du saknade 2011 som du vill ha 2012?
En vikt jag trivs med. Sömn. Romantik!

Vilket datum kommer du alltid att minnas?

Alltså, Eddies födelsedag är väl en sån dag, men det gäller ju varje år. Dagen då makens systerdotter fyllde 1, eftersom vi inte trodde att vi skulle få se den dagen (hon föddes med svåra hjärnskador).

Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Förutom Eddie (det känns som man måste säga barnet, liksom!) så mitt nya jobb, och den nalkande löneförhöjningen. Jag gör något jag trivs med, och får drägligt betalt för det!

Vilket var ditt största misstag?
Har väl låtit mitt humör styra ibland, men det har jag å andra sidan gjort i 27 år.

Vilket var ditt bästa inköp?
Ehm.... Snorsugen...?!

Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder till Eddie.

Vad gjorde dig riktigt glad?
Eddies framsteg. Mina kollegor och vänner. Min familj.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Öroninflammationer, som vanligt, och så kom magsåret tillbaka och sa hej.

Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2011?
Oj... Jag är inte så överdrivet förtjust i mainstream, så jag vet inte!

Mådde du bättre eller sämre under 2011 än vad du gjort tidigare år?

Upp och ner. Hormoner har varit lite all over the place, men å andra sidan har jag Eddie som gör mig lyckligast på jorden.

Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?

Mig själv. Min vikt. Maken.

Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Facebook och Familjeliv!

Hur var din julafton?
Trevlig, men vemodig, då vi inte firar julafton här. Får mig att sakna Sverige.

Blev du kär?
Erm, han som spelar Matthew Crawley i Downton Abbey fick väl några okynniga tankar, haha!!! Blev väl lite småkär i Downton överhuvudtaget....

Vilket program har varit det bästa på tv?
Haha, se ovan!!! Downton Abbey såklart, Modern Family och Glee! Annars var det många serier som blev lite tråkiga!

Hatar du någon som du inte hatade förut?
Nej, fortfarande bara makens styvmor.

Vilken var den bästa boken du läst under året?
One Day. Förutsägbart kanske, men shit vad bra den var.

Vilken var din största musikaliska upptäckt?

Jag får erkänna: Glee. Credden ligger på noll, men älskart!

Vilken var årets bästa film?
The King's Speech. Gillade Black Swan också.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Köpte århundradets finaste skor, och åt en gourmetburgare!

Vilka var de bästa människorna som du träffade?
De jag träffar varje dag. Min son, min man, mina vänner.

Hur skulle du beskriva din klädstil?
Fick äntligen börja ha lite finare grejer igen eftersom jag började jobba! Kallar mig själv quirky, gillar lite annorlunda grejer, gärna vintagestil...

Vad fick dig att må bra?
Eddie, maken, vänner etc etc etc.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Colin Firth. I år, precis som de senaste 10 åren.

Vem saknade du?
Farfar, fortfarande. Rambo, eftersom vi fick omplacera honom.

Vilken var din bästa månad?
Vet ni, December var inte så tokig!

Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Ja. Let's leave it at that.

Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
En tvåa på slutet istället för en etta? Förhoppningsvis kommer vi förstå mer och mer av vad Eddie vill säga, jag kommer att väga en herrans massa mindre. Och så fred i världen, förstås!

 

Gott Nytt År!


Kommentarer
Sofie - Mamma till två små säger:

Sv: tack! Ja det där med tån och katten var ett stort minus annars tycker jag att 2011 blev ett rätt så okej år! :)



Låter som att ert 2011 också var bra! :)

2012-01-02 | 11:21:20
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Lisa säger:

Det är jätteroligt, och lite lite sorgligt, att en snorsug är ditt bästa inköp på hela året :)

2012-01-03 | 08:51:55
Bloggadress: http://www.avanai.se
Daeminimon säger:

Lisa- HAHA! Ja alltså, jag köpte jättemycket bra under året- bland annat ajfånen, men snorsugen var liksom den grej som gjorde allra störst skillnad i vårt liv. Eddie överproducerar snor, vilket orsakar slemhosta och sömnproblem, så sugen kom som en räddare i nöden! :D

2012-01-03 | 23:31:11
Bloggadress: http://mammaiengland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback