Busy busy busy busy busy!

Ingen chans att blogga i helgen, har haft makens mamma, styvpappa och mormor här! Har knappt sett Eddie, som sig bör när farmor är på besök!

Imorgon har jag blivit bjuden till invigningen av Salfords nya strategi vad gäller barns kosthållning (de fick nys om att jag skrev mitt ex-jobb om amning), så jag och Eddie ska göra oss presentabla och gå på möte!

Nu har vi också köpt sittvagn och bilbarnstol. Vagn: Silver Cross Pop. Ville fortsätta med Silver Cross, de är ju såna otroliga kvalitetsvagnar. Lättkörd, och har ett litet fönster upptill, så jag kan se Eddie även om han är vänd framåt! Bilbarnstol: Maxi-Cosi Tobi. Inte för att den är typ top of the range, utan för att det var den enda som passade i makens bil!! Har någon en Astra? Isåfall är det ingen idé att ens kolla runt, gå och köp en Tobi bara!!

Eddie är lite skeptisk än så länge, har ju hamnat i baksätet helt plötsligt!!


"Vet inte om jag gillart..."


Kommentarer
Pernilla säger:

Vi har en Astra. PYTTELITEN.

har dock köpt en Brio på Rea straxt före jul, Vet inte om den passar än... Vansinne-javet!

Får väl köpa en ny bil som passar bilstolen :)

2011-02-28 | 00:02:20
Bloggadress: http://wap.blogg.se/
Daeminimon säger:

Det är inte storleken, utan det är pga att bältesfästet är för högt, och inte tillräckligt brett. På Tobi fäster man bältet annorlunda än på de flesta andra, det är därför den passar... Det beror iofs lite på vilken årsmodell det är...

2011-02-28 | 08:44:28
Bloggadress: http://mammaiengland.blogg.se/
Sofia säger:

Vet att det inte är lika som i Sverige med barnstolar, han sitter framåt va?

Du har aldrig tänkt tanken att köpa en svensk bakåtvänd stol?



Gillar bloggen din :-)

2011-03-01 | 07:45:28
Bloggadress: http://mysanochmimer.blogspot.com
Sofia säger:

Ja det där med frakten är sant, sen vet man juh inte hur hanteringen är heller.

Ja, har förstått att många länder inte har samma åsikter ang. främåtvänd/bakåtvänd, tänkte mest om du var av en svensk åsikt i det fallet :-)



Fast iofs, även om du är det så är det svårt att genomföra tydligen, haha :-)

2011-03-01 | 19:47:12
Bloggadress: http://mysanochmimer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback