Just keep swimming!

Varit på babysim. Blev sjukt trött.


Kan man bli mer skandinavisk?!

Gick bättre än väntat. Fick lite konstiga blickar då vi inte kunde hälften av sångerna. Antar att det är nackdelen med att inte bryta nämnvärt, folk missar att man inte är britt, och så får man stå där och se dum ut...

Det har gått knackigt med maten de senaste dagarna, tänderna spökar. Däremot tycker Eddie jättemycket om andras mat...


Ska. Ha. Mammas. Smoothie.

Försöker lura honom, lägger hans mat på min tallrik. Funkar sådär...

Kommentarer
Daeminimon säger:

Två timmar senare: Sover fortfarande.

2011-02-22 | 14:19:36
Bloggadress: http://mammaiengland.blogg.se/
sandlådemamman säger:

Vad har du gett honom i matväg? Jag har börjat ge smakportioner till minstingen nu, potatis gick inte ner och morot inte heller... Hon är 4,5 mån. Vet inte om jag ska fortsätta truga med en och samma smak längre eller om jag ska gå vidare. Stora dottern gillade förvisso inte heller potatis, men sen fick hon morot och efter det åt hon det mesta som kom i hennes väg.

2011-02-22 | 17:06:54
Bloggadress: http://sandlada.blogg.se/
Daeminimon säger:

Palsternacka och majs funkade bäst som puree från början! Potatis helratades, det är ju ganska beskt. Nu kör vi nästan helt och hållet på babyled. Idag fick han ångkokt minimajskolv, morot och palsternacka (stora som mitt finger) samt ett par fingrar hembakt bröd att äta själv, och så hade jag gjort köttfärs med grönsaker och ris som han fick av mig (mosat med gaffel). Lekte mest med den, men brödet och grönsakerna slank ner (Är grönsakerna mjuka så suger han på dem, behöver inga tänder!)! Och så två fingrar päron till "efterätt" :) Han äter väl motsvarigheten av 2-3 isbitar pure, det blir ju ganska mycket svinn! ;)

Eddie äter numer nästan alltid en variant av vad vi äter, så han får prova olika smaker och konsistener, och han älskart!

2011-02-22 | 23:16:37
Bloggadress: http://mammaiengland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback