Präktig much?

Idag har jag varit en sån där perfekt mamma. Gjorde storkok, redd potatis-och purjolöksoppa. Eddie fick sin egen version utan salt. Och soppa kan man ju inte äta utan bröd, så bakade bröd också. Präktigt värre! Eller så är det så att jag inte äter "köpebröd" eftersom det ofta sätter igång IBS:en. Eddie gillade soppan skarpt, sörplade i sig  nästan en hel deciliter! Plus broccoli! Plus bröd med smör! Och sög på ett par fingrar melon! Det märks verkligen att han mår bra igen, han äter som en häst!

Åkte in till stan en sväng efter babysimmet (vilket för övrigt går bättre och bättre). Dels skulle vi träffa en kompis, och så hade jag ett kort från P o.P med 20% rabatt (de finns på House of Fraser, hurra!!!). Svängde in på Primark för att kika på lite billigare grejer först (bodys, strumpor etc etc). Dock var det här det första jag la märke till:


Könsroll, någon?

Kände att jag liksom inte hade någon lust att stödja sånt här genom att köpa något alls, så det blev Polarn för hela slanten istället! Märkte igår att han hade ett (1) par byxor i nästa storlek, så köpte två par till, och en gosig badrock som han kan ha dels efter babysimmet, och dels i sommar när vi åker till mammas och pappas sommarstuga! Och 20% avdrag, ja tack!

Så, idag har det varit No rest for the wicked! Slappdag imorrn, methinks!

Kommentarer
Pernilla säger:

Värsta bullmamman!

jag vill vara som du.

Baka jag? nähhääädu. Äta nybakt jag? jaaaaahadu

2011-03-08 | 22:10:03
Bloggadress: http://wap.blogg.se/
Daeminimon säger:

Älskar att baka (skrev även baja först....)

Jag och Eddie kommer lätt att spendera massa dagar i köket. Stackarn är ju dömd att bli en tjockis! :D

Brödet är jättelätt: 500gr mjöl (hälften vitt, hälften fullkorn), 1pkt torrjäst (blandas direkt i mjölet), 1 1/2 tsk salt, 1 tsk socker, 3dl vatten (1/3 kokande, 2/3 kallt), 1-2msk olja. Blanda de torra ingredienserna i en bunke, gör en grop i mitten. Blanda vatten och olja, häll i gropen. Jobba ihop till en smidig deg. Knåda i 8-10 min. Forma till en limpa och lägg i en brödform. Jäs på varmt och skönt ställe under duk i 45-60 min. Grädda under 200 grader till gyllene (och om du knackar på undersidan låter det ihåligt), ca 35-40 min. Mums!!

2011-03-08 | 22:58:39
Bloggadress: http://mammaiengland.blogg.se/
Camilla säger:

Måste fråga (jag ser inte riktigt pga blänket): står det "100% Cunt" på den rosa tröjan?????

2011-03-10 | 22:35:30
Bloggadress: http://namnetvarupptaget.wordpress.com
Daeminimon säger:

Aaaaahahahahaha! Det vore sjukt kul om det gjorde det! Men nej. Det står 100% Cute. Eller, 100% CutE, av någon anledning.

2011-03-11 | 12:06:52
Bloggadress: http://mammaiengland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback