Mission: Accomplished!

Projekt Bärjacka är utfört! Nu har jag en alldeles egen och unik bärjacka/skjorta!

Så här blev det:




Betyg: Godkänt!

Vad gjorde jag?

  • Sprättade sidosömmarna
  • Klippte av ryggbiten precis vid ärmsluten
  • Fållade båda bitarna.
  • Sydde tillbaka ryggbiten ca 5 cm högre upp, så bitarna låg omlott, överdelen utanför underdelen
  • Klippte av och fållade framtill för att matcha längden
  • Sydde fast en knapp så att öppningen inte hänger öppen om jag bär på mage/höft
  • Gjorde ärmarna smalare

 

I överlag är jag nöjd. Öppningen kunde ha varit lite längre upp, men jag hade nog behövt sy om jackan mycket mer isåfall, jag var liksom lite styrd av ärmarna. Överdelen är ändå inte så svår att klä på, en body, tröja/jumper och en jacka borde räcka ganska långt. Möjligtvis syr jag fast ett par till knappar så jag kan dra upp den runt honom. Har han armarna innanför når den längre, han skulle prompt suga på tummen!

Gjorde jag om det skulle jag inte köpe en såpass mönstrad jacka, det la bara till extra fippel att matcha upp rutorna. En enfärgad, eller ett mönster som inte är lika utpräglat hade varit lättare. Jag blev också tvungen att ta in ärmarna eftersom jackan är stl XXL. Men som första projekt ger jag den Väl Godkänt.


Kommentarer
Sofie - Mamma till två små säger:

Jäklar vad du är pysslig och händig! Blev ju jättebra!

2011-11-21 | 08:27:45
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Daeminimon säger:

Haha! Inte vanligtvis, men nu hade jag ju pratat om det i bloggen, så då var jag ju tvungen att få till den! :D

2011-11-21 | 22:57:27
Bloggadress: http://mammaiengland.blogg.se/
Mia säger:

Men, hur ser det ut där han sitter då?

2011-11-22 | 21:49:36
Daeminimon säger:

Han sitter i sin ergo-sele, och så drar jag jackan över huvudet på honom. Det är inte jackan jag bär i, den är till för att användas när jag bär! :)

2011-11-23 | 08:00:55
Bloggadress: http://mammaiengland.blogg.se/
Miia säger:

Aaaahh! Då förstår jag! =D

2011-11-24 | 18:23:15
Pernilla säger:

Ahhh! Fyfan så smart! Du har ju talang kvinna!

Ska börja blogga igen snart, ska bara designa klart först :) Vi mår utmärkt, har upptäckt lite bokstavskombinationer på sambon som gjort att det blivit omställning för oss. Han sköter det fantastiskt bra!

Ps.Om du granskar bakgrunden på min blogg kanske du kan lista ut en hemlis som vi inte ska outa före jul.

Ha det fint! Kramar

2011-11-24 | 20:32:09
Bloggadress: http://wap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback