Projekt: Bärjacka.

Vi åker till Sverige om 2 1/2 vecka. Excited much?!?! Det är första gången vi flyger sedan vi slutade amma, så lite nervöst är det, men jag litar på att Eddie kommer att glänsa!
Eftersom jag åker själv med honom ville jag gärna undvika vagn den här gången också. Brorsan har kvar deras gamla bugaboo, så jag kan låna den när vi väl är där om det skulle behövas, men just under flygningen vore det bara jobbigt att försöka hålla koll på resväska, barn och vagn. Sjalen funkar inte riktigt längre, då jag inte får till det här med ryggknytning och stort barn... Så för oss hette lösningen ergo baby. Vi har fått till ryggbärning utan problem, och i lördags somnade han till och med! Hurrah!

Problemet jag hade var dock vädret i Sverige i November. Jag vill ju gärna undvika att bylta på för mycket och sen måsta ha selen ovanpå. Jävla bök, liksom. Nej, en jacka är vad jag behöver. En snabb googling visar ju att bärjackor kostar multum, plus lite till. Häpp. Så därför börjar nu Projekt: Bärjacka.

Jag har köpt en fleeceskjorta/jacka i stl XXL. Tänkte först köpa en svart, men sen såg jag den här:


Har hittills sprättat sidosömmarna upp till ärmarna. Målet är nu att klippa tvärs av, fålla, och sedan sy fast panelen igen á la amningstopp, så att det liksom ligger omlott. Extraknapparna som följde med får bli knäppning till öppningen (om jag skulle ha honom på magen/höften). Sen får vi se hur längdskillnaden blir, kanske får ta av lite framtill också. Ambitiös, Moi?!

Jag gillar att sy. Efter att ha köpt de första, så har jag sytt några av mina burleskkostymer själv. Det här var mitt första projekt:


Elf'n'Safety. (Som en intressant parentes, var det här dagen då jag fick reda på att jag var gravid!)


Shakalaka Baby (köpte dock scarfen)


Underkläderna till Shakalaka.

Haha, snacka om nya tider, eh?!

I övriga nyheter:

Regelbundna läsare av denna blogg har säkerligen sett mig nämna och länka till Nerdy Apple Bottom flera gånger. Det var hennes "My son is Gay"-inlägg som fick mig att verkligen intressera mig för genus. Jag läser hennes blogg regelbundet, hon har sunt förnuft och skriver så bra.

Nu lagom till Halloween uppmuntrade hon sina läsare att skicka in bilder på Halloween-utstyrslar. Ikväll när jag besökte hennes blogg ser jag detta. Startstruck much?! Wohoo, Eddie är berömd! :D

Kommentarer
Familjen Toad säger:

Vet inte om jag har nämnt det förut, men när vi bodde i Kanada läste jag också det där inlägget (var jämt på Jezebel, vilka länkade till det). Så otroligt bra och tänkvärt. läste förbannad upp partierna om de vidriga mammorna för min man haha. Kul att Eddie fick vara med där. :)

2011-11-08 | 08:03:02
Bloggadress: http://audhumble.se
Daeminimon säger:

Ibland när jag känner mig lite nere och "Åhmagaaadjagärenuselmamma"-ig så läser jag det inlägget. Då blir jag glad igen. Hon verkar vara en sån otroligt fantastik mamma.

2011-11-08 | 23:02:06
Bloggadress: http://mammaiengland.blogg.se/
Lisa säger:

Spännande med bärjacka, berätta gärna mer om hur du syr den och visa bilder! Jag leker med tanken på att sy en, men det känns så komplicerat. Blir nog att köpa ändå...

2011-11-14 | 09:40:38
Bloggadress: http://www.avanai.se
Daeminimon säger:

Det ska jag absolut göra! Har inte hunnit komma så mycket längre, men snart så! Måste fixa den i helgen!

2011-11-14 | 20:51:59
Bloggadress: http://mammaiengland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback