Sverigetrippen

Jag har lärt mig något den här helgen. Fan vad jag inte avundas ensamståande föräldrar! Aldrig nånsin har jag uppskattat min man så mycket som när jag satt ensam på ett plan med ett barn som högt och tydligt klargjorde att han INTE gillar att flyga, tack så mycket. Ni vet den där känslan när man drömmer om att ha gått till skolan utan byxor? Lite så känns det att sitta på ett plan med en unge som illvrålat oavbrutet i 20 minuter, och INGENTING hjälper. Shit, vad jag saknade amningen då!

Nåväl, vi överlevde. Torsdagen spenderade vi med min mamma. Eddie hittade först en ny vän.


"Gocky!" Ropade han förtjust. Terrieristen heter Rocky. Katten på bilden heter Findus, men den detaljen kom inte i vägen för Eddie.

Vi åkte på stan, spenderade löjligt mycket pengar på P o.P (mest mammas pengar, så för mig gjorde det inte så ont). Vi åt lasagne, och skämdes som hundar över röran. Sedan gick vi till Kulturhuset. Åååååh, vilket ställe!!! Tror aldrig jag sett Eddie ha så kul! Han kutade upp för backar, och nerför backar, öppnade lådor, och försökte stänga in sig i skåp. Hittade utrymmen bara en 15 1/2-månaders kan få plats i.



Sedan strosade vi till Medborgarplatsen och hälsade på världens finaste S. Eddie fick inte bara pälsmössan från förra inlägget, men också en jeansskjorta. Mjuk, perfekt färg, och kanske sötast i hela världen.



Vi nostalgisnackade, fnissade och fikade massa smör och socker. Älsk på den.

Fredag inleddes med att Eddies morfar anlände. Vi åt lunch, och sedan drog jag, Eddie, mamma och pappa och Eddies två kusiner till min farmors gamla lägenhet och städade ur det sista, samt lämnade nycklarna (hon har flyttat till ett sjukhem för dementa). Sedan drog vi till Junibacken hela gänget.



Det var andra gången vi var där (sist låg Eddie dock i min mage), och om jag får bestämma- den sista! Hutlösa priser, kaotiska föreställningar, och inte valuta för pengarna. Sedan halkade Eddie två gånger och slog huvudet, så jag är kanske lite extra partisk där.

Sedan blev det ju det obligatoriska Fredagsmyset, med popcorn och salta pinnar (mamman tuggade i sig saltet) för onga. Sen somnade han. I min säng. Vi samsov hela vistelsen, jä-v-la mys!

Lördag hälsade vi på lilla farmor, som hade det så bra så bra. Eddie fick pepparkaka och körde rullator.


Himla trevligt ställe det här.

Lördag kväll blev det familjemiddag. Man vet att man kört BLW när barnet äter typ en vuxenportion Coq au Vin!

Söndag hann vi inte så mycket. Åkte och sa hejdå till Mellanbror, och sedan till Arlanda där vi åt lunch med mamms och papps. Sedan in på Taxfreen och ladda upp med onyttiga och superlyxiga snacks som jag mutade barnet med för en lugnare hemresa. Kanske inte aspekten av mitt föräldraskap jag är mest stolt över, men vafan, det funkade! Glad unge= mamma utan gråa hår.

Behöver jag i framtiden någonsin en pick-me-up, kan jag för övrigt bara tänka på Eddies min när han fick syn på sin pappa på flygplatsen. Hela han lyste upp, och började pipa och försöka klättra ur selen! LYCKAN, liksom!

Så nu är vi tillbaka i rutinen. Ikväll har vi mest kört Pippi i vagnen.


Nej, snoppen ramlade inte av.

När pappa kom hem vände sig Eddie mot dörren och ropade ett glatt "HEJ!" *Första gången i kontext*

Kommentarer
Familjen Toad säger:

Aaaaaw, jag har blivit så fjantig att jag nästan bölade lite när jag läste om hur glad Eddie blev av att se sin pappa. Hahahahahaha. Kul att ni hade en sådan fin resa.

2011-11-29 | 07:59:27
Bloggadress: http://audhumble.se
Sofie - Mamma till två små säger:

Ser ut som att ni haft en supertid på "semester" :)

2011-11-29 | 12:22:40
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Daeminimon säger:

Audhumble, jag blev väl också ganska tårögd. Damn those hormones! :D

Sofie, vi hade jättemysigt! :)

2011-11-29 | 21:42:42
Bloggadress: http://mammaiengland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback