Pengar är inte allt....

...men fan vad det hjälper ibland! Igår fick vi veta den nya lönestrukturen. Vårt team kommer från Februari att få en löneökning med £6K/år! Jatack, liksom! Det kommer att komma så himla väl till pass, med engelska dagisavgifter växer punden verkligen inte på träd, så det här kommer verkligen att betyda mycket för oss. Sen så känns det ju alltid kul när folk bekräftar att jobbet man gör faktiskt förtjänar mer betalt. Så här är det glatt idag!

Åjustja, jag blev ju 27 i lördags också. Känns ju sådär.... Men fick ju iallafall lite plåster på såren...



Diskuterade det här med en vän... Jag försöker leva som jag lär, försöker bli mer genusmedveten och feministisk, men så ser jag ett par skor och blir helt "but look at the pretty...." Så klyschigt liksom.... Men vafan, alla måste vi väl få ha en hobby?! :D

Maken var lite hemlighetsfull sådär, men när jag kom hem från dansen så fick jag mina kort, och hans innehöll även ett presentkort på en ny tatuering. Har sagt länge att jag vill ha Eddies handavtryck, så nu tog han tag i det! så här hade det visst sett ut...



Är mest impad att maken inte fick ett totalt bryt på röran!

Eddie tyckte att det var så här kul att fira mamma...


Måste. Äta. Korven.


ZZZzzzzzzzzz..........

Grattis, liksom...

Kommentarer
Emma - Mamma till Kira säger:

Haha, vilken sötnos! :)

Och grattis i efterskott!

2011-09-21 | 09:42:34
Bloggadress: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/
Sofie - Mamma till två små säger:

Grattis grattis i efterskott! Så söt och somna i maten..Skulle aldrig ett av mina klara! :) Eller jo Casper har gjort det en gång i livet. Men Anna ska somna vid bröstet fortfarande :)



Vad hade han för färg till handavtrycken egentligen? Fundera på att ta och köpa fingerfärg en dag och låta barnen gå lös på det! :)



Ha en fin dag i dina fina skor! :)

2011-09-21 | 09:52:27
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
tankgirrl säger:

Grattis i efterskott, haha vad söt han är! Och grattis till lönehöjningen WÖÖÖHOOOW liksom ;)

2011-09-21 | 12:32:59
Bloggadress: http://orafflandemeningslosheter.blogg.se/
Alexandra - mamma till Märta säger:

Grattis i efterskott!

Gulliga pojke, inte lätt när man är trött.

o grattis till höjningen, vad "lite" kan göra mycket!



ps. idag gjorde jag frikadeller och fröken åt! -glad mamma-

2011-09-21 | 21:19:44
Bloggadress: http://blogg.mama.nu/alexandra/
Alexandra - mamma till Märta säger:

sv.

därav "lite" kommentaren ;)



Ja alltså, hon har ju alltid legat rätt högt över kurvan. Så hon har o ta av, där är jag inte så orolig direkt. Hon mår bra i övrigt.

Men när energin tar slut direkt, är det inte så kul. Men med det här framsteget känns det bra. hon tyckte det var superskoj! Somnade själv dessutom, det händer aldrig!

Tänkte prova lite omelett imorgon! Tack för att jag kunde läsa om era framsteg! :)

2011-09-21 | 22:15:17
Bloggadress: http://blogg.mama.nu/alexandra/
Sofie - Mamma till två små säger:

Sv: blev inköp av fingerfärg och kritor igår på köpcentrat! Ska se omman vågar sig på att testa det en dag sen oxå.. Tror jag ska ta och investera i en vaxduk först.. haha :)



Ha en fin dag!

2011-09-22 | 09:48:56
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback