11 Question tag

Audhumble taggar mig, så här blire svar på frågor! Reglerna:

- Each tagged person must answer the 11 questions given to them by their “tagger” and post it on their blog.
– Then, choose 11 new people to tag and link them in your post.
– Create 11 new questions for the people you tag to answer.
– Go to their page and tell them they’ve been tagged!
– Do not tag back to the person who has already tagged you.

1. Om du vore ett djur vilket skulle du vara då (baserat på din personlighet) och om du istället fick välja fritt vilket skulle du välja?

Baserat på min personlighet: En terrier av något slag. Ettrig, smart, tjurig, men sover gärna 20 timmar om dygnet... Fick jag välja: Tiger. Mitt absoluta favoritdjur, så stotliga, värdiga, smidiga och fördjävla vackra.

2. Hur många bultar finns det egentligen i Ölandsbron?

Inte en enda. Ö-L-A-N-D-S-B-R-O-N. Ha.

3. Vad vill du bli när du blir stor?

Amningsrådgivare, gärna på mer strategisk nivå.

4. Nämn tre tv-serier du tycker att alla borde se.

Downton Abbey, Modern Family, Grey's Anatomy

5. Om du var tvungen att byta förnamn, vad skulle du byta till?

Tänkte säga Danger, men det funkar ju bara om det gällde mellannamn... Pappa ville att jag skulle heta Elina, så kanske det?

6. Har du någon tatuering?

4 än så länge: En japansk tiger på höften/midjan, tre kronor på högra vaden, fallande eklöv nerför större delen av ryggen, och Eddies handavtryck på vänstra skuldran. Fler kommer, utan tvekan!

7. Vilken fördom skäms du mest över att du har?

Jag har mycket fördomar om andra föräldrar, speciellt här i England...

8. Vilken fiktiv karaktär skulle du vilja vara?

Elizabeth Bennet, eller Jane Eyre.

9. Och vilken fiktiv karaktär skulle du vilja få ihop det med?

Men, hallå?! Mr Darcy-Duh! Annars får väl Edward Rochester eller Matthew Crawley duga!

10. Stor fisk i liten damm eller liten fisk i stor damm?

Fish are food, not friends.

11. Vilket väljer du? Att för resten av ditt liv bara få lyssna på barnlåtar som är inspelade av riktigt bra band/artister eller få lyssna på vilka låtar du vill fast alla är Weird Al Yankovicversioner?

Första. Tänk om Eddie Vedder släppte en barnskiva. *swoon*

 

Så, och så mina frågor:

1. Ostbågar eller Ostkrokar?

2. Vilket sällskapsspel tycker du bäst/minst dåligt om?

3. Om du ska på kalas, har du en outfit som det alltid slutar med att du har på dig, och isåfall vilken?

4. Vilken är din favoritkomiker?

5. Om pengar inte var ett problem, var i världen skulle du helst vilja åka?

6. Om du bara fick äta en maträtt i en månad, vad skulle du välja?

7. Vad sjunger du när ingen hör?

8. Vilken är din största "pet hate"?

9. Har du något husdjur? Om inte, vill du ha ett och isåfall vilket?

10. Är det något dy bryr dig om som du skulle önska att du inte brydde dig om?

11. Du är ensam hemma och lite krasslig. Vilken film hamnar i dvdn?

 

Jag taggar (blev visst bara 7, läser ju inte så många bloggar!):

Enligt Ellen, En sötnos bekännelser, Lillgarden, Livet från en Olicka synvinkel, Mamma Bondesson, Pernilla, och Dolce Bambini (min nyaste kommentator!).

 

Ser fram emot era svar! Nu blir det tyst igen i helgen, har mamma och pappa här!

 

 

 


Kommentarer
Ängeln Lova, Alvin och Lykkes mamma säger:

Men vad spännande, skall ta tag i detta så snart jag finner lite extra tid. tack för taggningen :-)

2012-04-13 | 07:42:53
Bloggadress: http://bambinidolce.wordpress.com
Sofie - Mamma till två små säger:

Tackar! Får ta tag i det när inte barnen är vakna tror jag! :)

2012-04-13 | 08:19:02
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Sofie - Mamma till två små säger:

SV: då är jag med och har svarat på den oxå!

2012-04-15 | 12:47:35
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback