Det måste vara febern...

Idag har jag haft en riktig husmorsdag à la Underbara Clara. Det måste nästan vara febern/antibiotikan som gjort det... Eddie har varit på bra humör, bara ett ordentligt vredesutbrott (när han inte fick bada i en vattenpöl på vägen hem från posten), och då har man ju den där extra energin att leka och pyssla.

Vi tittade på Pippi en stund på morgonen. Reaktionen?


Var god stör ej. Kollar Pippi.

Till sist messade jag mamma och bad henne köpa dvdn! Vi sitter ju och kollar på youtube-snuttar, det blir inte samma sak!

Lagade Eddies lördagslunch (BLW-inlägg kommer om det), som han nommade i sig. Efter lunch verkade han fortfarande relativ pigg, så istället för att lägga honom direkt, fick han hjälpa mig att baka en banankaka:



(Vi hade i mer banan än så!)


Eddie hade det viktigaste jobbet!

Sen sov han, och jag tog itu med mitt nya Projekt.

Alltså, jag vill ju också vara så där duktig som t ex Audhumble, och kunna ba svänga ihop något asbra på en halvtimme. Sticka kan jag inte. Virka kan jag inte. Men sy då? Hade ett par gamla leggings (mina) med hängröv, och ett par gamla mjukisbyxor (också mina) med taskig passform, men bra mudd. Så vad kan man göra av dom, undrar ni nu?



Byxor till ungen såklart!

Det är en såndär modell som verkar florera runt många sybloggar, harem/piratstil med en bred mudd nertill.

Med tanke på att jag inte hade något mönster och alltså fick lista ut bit för bit hur de skulle sys är jag riktigt fett nöjd!

Och vad tyckte Eddie?



Jorå.


Kommentarer
Familjen Toad säger:

Yay bra jobbat!

2012-02-18 | 19:43:20
Bloggadress: http://audhumble.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback