För vi tjejer måste ju ha något mer att noja över (Varning! TMI)

Jag hatar mens. Hatart.

Nu i veckan var det dags igen, så när vi handlade laddade jag upp med bindor.

Tyckte det var jättekonstigt, varje gång jag gick på toa doftade det någon äcklig parfym, typ luftfräshare på offentlig toalett... Trodde först maken hade köpt någon ny toalettrengörare, men insåg snart att nej- det var från mig doften kom. Vafan?

Plockade upp paketet med bindor och jodå. Parfymerade. Ja, ni läste rätt. Parfymerade. Jag säger det igen: PARFYMERADE!!! Och det var inte nån specialversion, det var de vanliga. En etikett på paketet säger "Nyhet- nu med Odour Control!"

Ja, för vi tjejer har ju inte nog att oroa oss för. Nu ska vi vara medvetna om att vi utsöndrar en "odör", och att den måste "kontrolleras". MED EN VIDRIG JÄVLA PARFYM SOM LUKTAR TANT OCH KLORIN!!!!!

Tack Always. Inte nog med att er slogan "Have a happy period" sitter som en jävla käftsmäll där jag ligger och kvider med ont i mage och rygg varje månad, nu ska jag också vara medveten om min odör, och helst få svamp på köpet. Always? Snarare Never.

Jag har nämligen köpt en sån här istället.

Kommentarer
Lina säger:

Helt vansinnigt! Hoppas du blir nöjd med din kopp!

2012-02-28 | 07:46:47
Bloggadress: http://vildevildur.wordpress.com
Lisa säger:

Men Gud vad sjukt! Lika knäppt som när blöjpaketen skryter med att de är "fria från lotion". Ja det är väl klart att de är? Varför i hela friden skulle man vilja ha lotion i blöjor??



Hoppas du trivs med din menskopp, och behöver du komplettera med bindor eller trosskydd någon gång kan jag varmt rekommendera tygbindor! Mycket bekvämare, miljövänligare, billigare i längden, och garanterat parfymfria :)

2012-02-28 | 08:03:32
Bloggadress: http://www.avanai.se
Tünde Bondesson säger:

Ååååh! Ska nog införskaffa en menskopp när jag klämt ut nästa bebis sen. Du kan väl skriva en utvärdering om den? Nyfiken på hur krånglig den är att få till i början ;)

2012-02-28 | 19:07:46
Bloggadress: http://mammabondesson.wordpress.com
Pernilla säger:

Hahaha, Ursäkta att jag skrattar, men parfymerade bindor var det dummaste jag hört!

Påtal om odör, så luktar grabbens nuvarande Pampersblöjor ordentligt med kemikalier. Först trodde jag att det var min gravidnäsa som gjort sinnet lite skevt, men även Johan reagerade. Inte bra...

2012-02-28 | 19:28:29
Bloggadress: http://wap.blogg.se/
Sofie - Mamma till två små säger:

Fick fatt i ett sånt av misstag. Satt hemma och undra vad FAN det var som lukta så skumt. Och bara på toaletten. SEn fick jag fatt i paketet och insåg mitt misstag. Helt sjukt skum lukt...

2012-02-28 | 21:11:39
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Johanna säger:

Usch!! jag har lyckats få hem parfymerat toapapper här i England, lika hemskt det! tillslut associerar man ju parfymlukten med toabesök yuk

2012-02-29 | 10:35:02
Kamila säger:

Hahahaha - du utrycker dig på ett så himla bra sätt - underbarat att läsa dina inlägg och en gång till sorryyy för att jag måste bara igen: HAHAHAHAHAAAA :D

Kram!

2012-02-29 | 22:52:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback