Jag och min make rockar fett!

Nu kan jag äntligen dela med mig av vad jag och maken har pysslat med!

Vi har som tradition på jobbet att göra presentkorgar till de som går på mammaledighet. Min kompis slutade idag, och det var jag som var ansvarig för insamlingen. Vi kom på att eftersom hon redan har en son så vill vi göra något lite annorlunda, något som han kan leka med efteråt också. Så, without further ado...



Vi gjorde en skattkista! :)

Vi gjorde om och målade en flyttkartong, och sen visade maken exempel på sin magi och dels ritade plankorna, och sedan la till banden och handtagen. Sen fäste vi det hela med kardborreband så att den går att öppna och stänga.

Sen fyllde vi den med presenter som kollegor köpt. Dels babykläder och -tillbehör (blöjor, kräktrasor, dregglisar, hemstickade filtar mm), men också grejer till henne själv (jag köpte en Tangle Teezer och en hårinpackning) och hennes man, och en t-shirt och chokladpengar till sonen, så han inte känner sig utanför!


Full av grejer. Den röd/orange/rosa/lila filten närmast kameran är typ hur fin som helst!

Justja, vi hade också klätt insidan i guld:


Bonus: Gissa könet på bebisen...

Så ha, det lönar sig att vara vän med mig! :D

Jag är förresten hemma sjuk idag. Jag har tagit över Eddies förkylning, och förstår 100% varför han har varit så gnällig! Ont i bihålorna, ont i öronen, och hostar/harklar blodblandat slem. Sjukt jävla sexig just nu. Och så samvetet på det. Eddie är på dagis fast jag är hemma (vi betalar ju privat, så det är inte som i Sverige). Jag vet att han har det bra där och att han inte blir uttråkad som han blir här hemma när jag inte orkar, men SAMVETET!

Så off till doktorn I go i eftermiddag. Hade redan en tid för en orelaterad grej, men tänkte fråga om det här med blodet, känns ju sådär...

Kommentarer
Familjen Toad säger:

Men shit pommes vilken grej. Fett impad!



Krya på dig.

2012-02-16 | 18:53:37
Bloggadress: http://audhumble.se
Ida säger:

Så fantastiskt rolig present å så sjukt fin!!!! Tack för tipset :)



Krya på dig!

Just ja, har nog aldrig kommenterat innan men himla bra blogg! Älskar blw-delen

2012-02-16 | 20:17:07
Daeminimon säger:

Välkommen Ida! :)



Tack till er båda.

2012-02-16 | 22:13:21
Bloggadress: http://mammaiengland.blogg.se/
Lisa säger:

Wow vilken present!



Hoppas du blir frisk snart, elaka förkylningar är inte roligt! Jag får också dåligt samvete när jag lämnar på dagis fastän jag är hemma, men är man sjuk så är man.

2012-02-17 | 07:19:39
Bloggadress: http://www.avanai.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback