Kodknäckarna

Vi verkar ha knäckt nagelklipparkoden.

Hittade massa färgglada nagellack för £1/flaskan, så köpte 5 (påminn mig om att berätta om min lilla hang up med siffran 5...) olika.

Målade naglarna på ena foten. Eddie var väldigt intresserad. Jag frågade om han ville ha, och sa att vi måste klippa naglarna först. Det blev fortfarande tårar under klippningen, men istället för att vara helt förstörd i en halvtimme efteråt, så blev det bara kul och spännande. Han fick välja färg, och vilken nagel den skulle vara på.

Titta så härligt det blev!
 
 
 
 
 
(Mammas blev också fina...)
 
 
När Eddie sov kunde jag liksom inte låte bli, så jag matchade mina fingrar med tårna!
 
 
Så mogen och vuxen är jag! Som tur var skulle jag till en skola idag, så det passade liksom ganska bra!
 
Förhoppningsvis funkar detta från och med nu, så vi slipper traumat varje gång det ska klippas naglar. Han är liksom värre än hunden!
 
Apropå hunden förresten... Terrieristen har lyckats gå och få diskbråck! Förmodligen halkade han på bakgården och landade illa. Han fick en morfinspruta hos veterinären, och lyckades reagera på den, så maken fick ta in honom akut igen igår kväll. Mycket kan man säga, men livet är fasen aldrig TRÅKIGT hemma hos oss!
 
Vänliga hälsningar, den som låste inte sina bilnycklar i bilen i eftermiddags.
 

Kommentarer
Sofie - Mamma till tv� sm� säger:

Men så smart! :)

Svar: So far so good! :)
Anna

2012-07-04 | 16:11:30
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se
Linda säger:

Så. Jäkla. Smart.

Kommer definitivt att göra detta på Jens om (när) han krånglar när han blir äldre.
Som det är nu har vi en bra lösning. Vi klipper naglarna när han sover.

Svar: Bita går att göra när han sover, men känns lite halvfräscht. Klipper vi så vaknar han... :S
Anna

2012-07-07 | 17:48:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback