Pga anledning.

Alltså, jag skulle ju göra en följetong. Komma hem från dansen, duscha, ta nytt kort för att visa vad mycket bättre det var, smörja, och så blogga. Men nej.

På väg till dansen åkte jag förbi min kompis hus, och sa till mig själv att jag måste svänga förbi snart, vi har ju inte setts på jättelänge (Eddies födelsedag, visade det sig. Vi bor 300 m från varann.). Detta visade sig vara ett stort misstag av mig.
På vägen hem blockas vägen PRECIS UTANFÖR HENNES HUS av tre totalkvaddade bilar. Först tänkte jag klämma mig förbi, men såg en ung tjej som verkade chockad eller skadad, så stannade bilen för att se om det var något jag kunde göra. 5 sekunder senare kommer ambulans och polis, och blockerar vägen på båda sidor. Fan. Så jag fick sitta hos min kompis och dricka te till klockan 11, då bilarna blivit bärgade och vägen var körbar igen.
Ingen verkade alltför svårt skadad. Föraren av den blå bilen var aspackad, och hade kört in i de andra två bilarna, som var parkerade. De ägdes för övrigt av samma familj. Kul för dem liksom, båda bilarna skrotade. Har ca noll till övers för rattfyllon. Lika lite till övers har jag för passageraren i hans bil, som inte bara låtit honom köra, utan även ÅKT MED, trots att gubbfan knappt kunde stå på benen!
Tur att alla klarade sig och blablabla, HOPPAS DET VAR VÄRT DET, PUCKO!


Kommentarer
Sofie - Mamma till två små säger:

Ja den siste idioten är tyvärr inte född än.. Så jävla trist... fan ska dom på bilen för när dom druckit!

2012-06-15 | 21:51:50
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback