Nu får det räcka med sjukstuga!

Jag och Eddie har nu- helt seriöst- varit sjuka i sex veckor. Inte alltid samtidigt, men en av oss har varit dålig hela tiden. Mamma föreslog- och det låter rimligt- att vi nog har/har haft RS-viruset... Nu får det faktiskt räcka.

I fredags blev jag hemskickad från jobbet. Jag var tvungen att åka in, en massa info skulle skickas ut, och jag var den som måste skriva ihop den. Jag hade ingen röst, visste knappt vad jag hette, och det gjorde ont när jag försökte andas. Vid kvart i elva hade jag skrivit de utskick vi behövde, så min arbetsledare sa åt mig att åka hem och sova! Kom hem, tog två kodein-tabletter, och slocknade. Maken hämtade Eddie på dagis, jag fick hasa runt här hemma bäst jag ville.

Tack och lov har Eddie sovit hela natten i sin egen säng de senaste två nätterna, vilket absolut har hjälpt. Hur mycket jag än älskar att samsova tror jag inte att det hjälper att vi ligger och andas på varandra hela nätterna. Idag känns det lite bättre. Jag har legat på gränsen till feber, och det gör fortfarande ordentligt ont i bröstet, men jag har lite röst, och har orkat vara uppe. Hah, jag har faktiskt fått massor gjort, antar att det var lite "städa bort febern" som gällde. Har bakat bröd (såg till att tvätta händerna 20 gånger och andades inte på det!), städat vårt sovrum, sorterat mitt sminkbord, sorterat alla hyllorna i badrummet och fixat runt lite. Jag kanske borde vara sjuk oftare?!

När jag låg hemma i min kodeindimma kom brevbäraren med Eddies nya vårskor:


Dör litegrann

Vi har dreglat över dem sedan typ Juni förra året, men nu var de äntligen på rea! Jag kan riktigt see Michael J Fox i valfri 80-talsfilm med ett par såna!

Eddies reaktion?



Vägrar ta av dem. Vi ställde dem i klädkammaren, han sprang och hämtade dem och satte sig framför mig på golvet. "Shooooooooooees. SHOOOOOOOOEEEES"

3x sötchock idag:

Sötchock 1: Vaknar vid 06 av att vår sovrumsdörr öppnas och någon ropar "HIYA". Eddie klättrar upp i sängen mellan oss med clownråttan. (Vi hoppas innerligt att detta inte upprepas kockan 04.13...)

Sötchock 2: Vi leker med Duplo. Eddie plockar upp en bit, sätter den till örat som en telefon och sitter och säger "Hej Mommo!"

Sötchock 3: Jag lär Eddie att dansa robotdans. Dör av skratt åt honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback