Ibland önskar jag att jag var 17 coh inte behövde bry mig om sånt här!

Alltså, det här med att köpa hus. Inte lätt. Vi har piffat upp vårt nuvarande hus redo för att värderas och säljas, vi har fått nytt (större) huslån godkänt i princip, nu är det bara att hitta ett hus. Bara var det ja.

Hur kul det än är att leka Rightmoveleken (sätt ingen övre gräns, sortera med högsta pris överst), så är det fan inte lätt när man faktiskt ska vara seriös och hitta något "på riktigt". Sida upp och sida ner, det ena huset fulare än det andra. Obäddade sängar, Englandsflagga i grannens fönster, inredning á la gammtant. Lyckades skrapa ihop 18 fastigheter som såg okej ut på papper. Åkte runt förra helgen och tittade på dem från utsidan. 6 klarade gallringen. Idag var första visningen. Såg skitfint ut på bilderna, verkade bara behöva lite målarfärg.

Icke.

Gulnat, fult lysrör i köket. Mattan i övre hallen hade långa trådar som hängde lösa. Två stora fläckar i badrumstaket (såg ut som fukt, trots att huset är knappa 20 år...), gräsmattan var som ett träsk (var lite osäker på om jag skulle ta mig därifrån, jag sjönk liksom!), sjabbigt överlag. Så himla synd. Huset i sig har sånt potential, men palla köpa ett hus som kommer kräva tio-, om inte hundratusentals kronors jobb!

Tillbaka på ruta 1. Le sigh.

I övriga nyheter, en liten hälsouppdatering. Jag har ju liksom känt mig risig ett tag nu. Åt penicillin förra veckan för öroninflammation. Mådde mycket bättre, tills på Söndag eftermiddag då jag svimmade på puben, alldeles lagom till varmrätten... Låg med 39 graders feber i ett par dagar, och har sen dess känt mig allmänt risig. Gick tillbaka till doktorn igår. Häpp. Dels har inte öronen klarnat upp sig, fortfarande fulla med katarr (I'm sexy and I know it...). Sedan kollade han hals och halsmandlar och frågade 3 miljoner frågor. Han tyckte alla tecknen är där för körtelfeber... Det enda som inte stämmer är att jag har haft det förut, och det är väldigt ovanligt att man får det igen... Han ville sjukskriva mig i två veckor. Jag ba "Näe!!!". Jag är inte en total workaholic eller så, men ska alltså iväg på en tvådagars workshop onsdag-torsdag som verkligen kommer hjälpa min framtida karriär, så vill verkligen inte missa den! Lyckades övertyga honom att inte sjukskriva mig än. Fick en ny penicillinsort, och fick lova att om det inte vänt när den är slut så måste jag komma tillbaka och ta blodprover, och då kommer han sjukskriva mig vare sig jag vill eller inte. Så nu försöker jag verkligen vila och ta det lugnt, vilket ju som vanligt är lättare sagt än gjort... Önskar att jag kunde göra som Eddie och bara somna närhelst det passade. Så här, till exempel:


Orka vänta på att pappa ska torka mitt ansikte...

Kommentarer
Theresa säger:

Haha, oj lille gubben då! Det där ser ut att vara en perfekt sovställning för att framkalla nackspärr! =)



Lycka till med husletandet och att ni snart hittar ett fint ett!

2012-05-14 | 11:40:28
Bloggadress: http://mammat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback