Alltså, kan vi sluta fatshamea nu?!

Jag har börjat skriva ett par inlägg om Katrins fatshaming nu, men jag är så arg och ledsen att det liksom inte kommer någon vart.

Allt jag säger istället är: Håll er undan. Vill ni körs LCHF- gör det, men köp inte hennes bok eller produkter. De allra flesta som någonsin haft ett viktproblem vet att skam och förolämpningar har den motsatta effekten. Låt ingen kränka er till viktnedgång. Vill du gå ner i vikt, gör det! Hitta rätt stöd, för det hjälper. Någon som kallar dig tjockis eller "best"? Not so much.


Kommentarer
Helena säger:

Ja fy, hon är verkligen helt fruktansvärd, på fler än ett sätt, och hon ska vara något slags förebild? Jag läste lite i förordet till hennes bok och fick rent ont i magen av det hon uttrycker där och som hon försöker trumma in i folk. Hon tycker alltså att man varje dag ska stå framför spegeln och säga till sig själv att "överflödigt fläsk är äckligt, när jag blir av med det kommer jag att bli lycklig". *Ryser*

Eftersom jag själv är utbildad PT tycker jag det är helt horribelt att människor som hon och med en sådan filosofi och uttryckssätt får utrymme att påverka människor som troligtvis redan mår dåligt över sin övervikt. Som synes blir jag också smått arg... ;-)

Svar: Bra! Bra att du blir arg, jag tor vi måste bli arga, fler och fler. Inte bara provocerade, utan ARGA.
Anna

2012-11-12 | 09:26:55
Bloggadress: http://sotnosbekannelser.blogspot.com
Jonna säger:

"Låt ingen kränka er till viktnedgång" var det bästa jag har läst på länge. Tack för det!

Svar: Tack! :)
Anna

2012-11-27 | 16:26:08
Bloggadress: http://twitter.com/whatsupetown

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback