Lata söndag

Snor en enkät från Popmorsa, för trött för att blogga på riktigt. Hektisk vecka- vi har sålt och köpt hus- hurra!!! Mer info kommer!!!
 
 

1. Hur gammal är du? 28
2. Hur gammal känner du dig? Varierar mellan 17 och 40. Vissa dagar: "OMG, not even a grownup!", andra: "Så jävla gammal."
3. Vad har du gjort i dag? Langade över Eddie till pappa klockan 05.42 och klättrade tillbaka till sängen (pappa har hosta så har sovit nere i veckan, fått mysa med Eddie hela veckan!). Fyllde i vad kändes som 1000 dokument gällande husförsäljning och -inköp, lagade en pork belly roast till ikväll, gav Eddie lunch och åkte till våra vänner. Hängde där och hinkade te tills det såg ut att börja snöa, då drog vi eftersom de bor sådär att man kan bli insnöad i en vecka! Hem, pratade med mamma, fixade middag- ovan nämnda pork belly roast med hemgjord gravy, rostad palsternacka och ångkokta morötter och broccoli. Om nom nom. Busade med Eddie, gjorde honom klar för säng, la honom, satte mig här och började skriva. Snart blir det godis och Friday Night Dinner.
4. Vilken film såg du senast? Up. För 745:e gången. ("I want ballooooooooooons")
5. Vem ringde du senast? Rob (maken), för han hade ringt mig pga glömt mitt personnummer. Naw....
6. Är du besatt av någonting? Min vikt. Let's not go there.
7. Är du rädd för blod? Nej, men har en fobi för amputationer- planerade eller pga olycka/serial killer. Klarade med nöd och näppe den biten på Första Hjälpen-kursen (den var baserad mer på olycka än serial killer- phu!).
8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Jag sitter i min soffa, med min bruna terrierist sovandes på min fötter. Soffkudden bredvid är fuktig och luktar rengöringsmedel eftersom Eddie glömde att man ska gå på pottan INNAN man kissar...

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Uhm..... Tage Erlander, Olof Palme, Carl Bildt, Ingvar Carlsson och Göran Persson? Eller var Göran Persson efter 2000?!
10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nej, men ska för att kolla om rätt.
11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Svart och mörklila.
12. När vaknade du i dag? Först kvart över fem, med barn. Sedan 09.30, utan barn.
13. Vilken är din favorithögtid? Jag ska vara lite kontroversiell och säga Påsk. Mer betald ledighet, mer choklad, mindre stress. What's not to like?!
14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? I ett bottenlöst bankvalv.

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Det där zoo:t i Frankrike som vi blev inlåsta på. Minns mest lednsa lejon i små burar.
16. Hur vill du tillbringa din pension?
 Om jag inte kan få ha både kropp och knopp intakt vill jag vara bindgalen men glad.
17. Vad lyssnar du på just nu? Laptopfläkten. I musikväg blir det mest Zumba nuförti'n.
18. Har du någon gång brutit ett ben? Ja. Brorsan svängde igång en träkarusell utan att se att jag trampat ner i ett hål. Tack, Pelle.
19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Mina shakes, mjölk, vindruvor, Diet Pepsi och popcorn
20. Vem är din favoritkändis? Förmodligen Mayim Bialik (of Blossom fame), älskar henne. Pink pga jävlar anamma. Miranda Hart, Tom Ellis- älskar Miranda.
21. Vad är du på för humör just nu? Det har varit en omtumlande helg, har inte riktigt hunnit/velat känna efter. Men absolut inget ångestigt eller så. Rätt pepp.
22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa. Rätt och slätt.
23. Snarkar du? Inte nu längre, såvida jag inte är förkyld. Gjorde när jag var gravid.
24. Vilka yrken har du provat på? Uppackare på ICA. Kassörska. Dansare. Trollkarlsassistent. Förskollärare (utbildad), caféperson (barrista är lite väl posh för caféet i fråga...), praktikant inom socialbostäder, Recognition & Rewards Officer (samma ställe), Neighbourhood Project Officer (samma ställe, nuvarande jobb), samt Zumbainstruktör (också nuvarande).
25. Hur går du helst klädd? Jobb- ganska quirky, men ändå lämpligt. Hemma- leggings och stor t-shirt.
26. Vilket stjärntecken är du född i? Jungfru. Ain't I just...
27. Vilket är ditt favoritgodis? Älskar godis. Just nu är det Goldbears eller jelly meerkats som gäller. Älskar svenskt lösgodis (Åh, Candy King...). Popcorn. Cheez Doodlez Crunchy.
28. Vad sa du senast? "Well, I signed it on a different date though?!"- Fick skäll för att jag skrivit annat datum på pappret jag skrev under...
29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Hade MVG eller VG i allt utom Spanska där jag fick G- my darkest moment.
30. Vad har du på dig just nu? Svarte leggings, svart skitstort nattlinne, svart kofta, tofflor.
31. Vilken är din favoritaffär? Polarn o Pyret, Next, Weekday och Gudrun Sjödén.
32. Vad har du för storlek i kläder? Oftast 38, går mot 36. M.
33. Vad har du i dina fickor? Inget- hatar grejer i fickorna. Möjligtvis bilnycklar i jackfickan. Aldrig vantar dock, speciellt inte när jag behöver dem.
34. Vad köpte du senast? Vetemjöl. Bakade bullar.
35. Hur många gånger har du flyttat? En gång med mamma och pappa, sen till England, sen till detta huset, och så flyttar vi snart igen, hurra!
36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? IPad med 3G, asmycket godis, och Eddie.
37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kvälls!.
38. Senaste filmen du såg på bio? Alltså shit. Inte varit på bio på många år! Nästnäst sista Harry Potter var det. På IMax.

39. Har du blivit sydd någon gång? Japp. I munnen efter visdomstandsoperationer, bröst, bröstkorg och vad efter födelsemärksborttagningar, magen efter blindtarmsoperation, och så stackars snipperiet efter Eddie.

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Ja, jag och Linda brukade alltid bada nakna/toppless i Ljungan nedanför hennes hus. Slängde även av mig kläderna och hoppade i vid mammas och pappas stuga förra året- orkade inte hämta badkläder.

41. Vad åt du till frukost? Idag blev det bara en kopp kaffe.
42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Det var ca en månade innan jag träffade Rob. Gick sista året på gymnasiet, jobbade på ICA, var lite allmänt svår.
43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nej. Kör bara för fort på motorvägen.
44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Jobbarkompis lät mig vräka ur mig all min stress och ledsamhet, och skickade senare världens finaste SMS, som var så himla fint. Fick också en jättefin chokladask av kunderna jag skjutsade hem i snöstormen häromveckan- det värmde.
45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? Laddandes på bordet bredvid sängen.
46. Vad var det sista du åt? Maten ovan nämnd.
47. Vem är världens vackraste kvinna? Sofia Vergara- Gloria i Modern Family.
48. Är du blyg? Ja, vilket visar sig genom att snacka ASMYCKET och agera helt jävla oblygt. Fucked up.
49. Vilken var den sista konserten du var på? Men deppo nu då! Det är fan Pearl Jam. 2009. MEN, vi har varit på flera stand up-shower sedan dess, så jag säger Ross Noble!
50. Vad heter du i andra namn? Magdalena.
51. Har du varit med om en bilolycka? Nope.
52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Ja.
53. Vilken är den roligaste träningsformen? Zumba. Har totalt förändrat mitt liv. Har numer en extended family på sisådär 100 pers. ÄLSK!
54. Har du några husdjur? Terrieristen Rocky. Försöker övertala Rob att nya huset behöver en katt. Inte odelat positiv respons än så länge.
55. Vill du gifta dig? Helst inte, då månggifte är olagligt! (Är ju redan gift!)
56. Var växte dina föräldrar upp? Sundsvall/Sundsvall
57. Har du någon gång ringt polisen? Japp. En gång i Sverige, tre gånger akut här.
58. Har du svenskt ursprung? Svenskt och Estniskt.
59. Har du, eller har haft, något smeknamn? Inte så mycket i Real Life. Har ett onlinenamn som hängt med sedan gymnasiet.
60. Vilka är dina största svagheter? Min osäkerhet och hur den visar sig...

Kommentarer
Linda säger:

Åh vilka minnen... haha var länge sen det var nakenbad nedanför "det stora, vita huset med 3 stenar på tomten"... Kram

Svar: Haha! Alla vykort kom fram vill jag minnas! ;)
Åh, tio kilo lösgodis och film på fredagskväll! <3
Anna

2013-02-12 | 22:24:09
Avanai säger:

Det här var faktiskt kul att läsa! Fast jag vet inte om Eddie räknas som en sak... :)

2013-02-27 | 08:27:52
Bloggadress: http://www.avanai.se
Dido säger:

Nummer 60 är min också. Det ställer till det hela tiden för mig. Jag gör konstanta volter på pinnen jag sitter på :(

2013-03-10 | 09:34:37
Bloggadress: http://lillakraka.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback