Hur man låter barn vara barn.

Eddie ger en elegant demonstration i hur ett barn får vara ett barn.
 
Först- VAFALLS! En pojke, som gör hushållsarbete?! I ROSA?!?!?!
 
 
Det här går väl verkligen inte för sig?!
 
Men vänta, det är okej ändå- han härmar ju sin pappa!
 

 
Phu! Snoppen är räddad!
 
Men vad i helv...?!
"Look mamma! I'm a pretty fairy!"
 
Vi ger upp. Denna unge är ju förlorad. Blah blah blah samhällsexperiment blah blah feminazi blah blah jävla bög blah blah blah ad infinitum
 
Ja. Ungefär så. Satt och tänkte förut när han lekte med halsband och glitter. Han had så himla roligt, och jag kunde inte hjälpa att känna mig lite sorgsen över att så många barn inte ens får upptäcka detta roliga pga penis. Så himla trist. Speciellt när jag vet att han kan gå från Fairy till Fireman Sam i ett enda enkelt steg:
 

Satte sig på Bobby Car och drog på utryckning.

Kommentarer
Svenny säger:

Ja, folk kan ju tro att han är en FLICKA! Tänk så hemskt! Vi var ute häromdagen i marinblå overall och alla kärringar: "how old is he?" De tycker väl att jag är knäpp i huvet som klär en flicka i blått. Shock horror!
Gillar din blogg förresten. Har precis hittat hit. Jag skriver inte så mycket för tillfället men är också en bf peer supporter, blw, svensk mamma i england :)

Svar: Paddan ville inte låta mig kommentera på din blogg, så jag får säga här att jag gillarn! ;)
Anna

2013-03-26 | 11:53:58
Bloggadress: http://svennywords.blogspot.com
Helena säger:

Åh, om du bara visste hur många gånger vår unge misstagits för en pojke. För ett tag sedan på Ikea var det inte mindre än tre människor (dvs de enda tre vi hörde som sa något om könet på vårt barn) som trodde att det var en pojke. En av dem var en mamma som blev så generad när hon insåg att hon tagit fel att hon inte ens kunde titta på oss...

Svar: Alltså, det där! Det blir ju så mycket mer skämskudde på reaktionen än på att de tog fel från början!
Anna

2013-04-04 | 14:17:54
Bloggadress: http://etttigerliv.wordpress.com
Förskolemamman säger:

Barn är barn som behöver utforska och leka "över gränserna", synd att samhället kan ha så svårt att se det och ska värdera det de gör.

2013-06-16 | 13:51:00
Bloggadress: http://blogg.loppi.se/forskolemamman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback